دانستنی

علت دود کردن بخاری نفتی چیست؟

دود کردن بخاری نفتی

بعضی اوقات وجود مشکلاتی مثل بسته بودن فضا، نشتی مخزن نفت، مشکلات فیتیله، اشکالات کوره و… موجب دود کردن بخاری نفتی می‌شود.

در این مقاله سراچین مهم‌ترین علل خروج دود از بخاری نفتی همراه راه حل خدمت شما عزیزان ارائه می‌شود.

چرا بخاری نفتی دود می‌کند؟

بی‌شک شما دوست ندارید که بخاری نفتی زیبایتان را به علت یک نقص فنی کوچک که موجب خروج دود از آن شده است کنار بگذارید. بسیاری از افراد پس از مشاهده دود کردن بخاری به علت ندانستن دلیل ایجاد این مشکل تصور می‌کنند بخاری کاملا خراب شده است و آن را برای همیشه کنار می‌گذارند، در حالی که این مشکل به آسانی قابل حل است و نیازی به دور انداختن بخاری نفتی نیست.

تجربه نشان داده است که اصولا 5 مورد نقص فنی در سیستم بخاری نفتی موجب خروج دود و بدسوزی آن می‌شود، در ادامه با مهم ترین دلایل دود کردن بخاری نفتی آشنا شوید.

  1. بسته بودن فضا
  2. قرار نگرفتن درست کوره در محل سرپیچ
  3. کثیفی فیتیله و جداره‌ها
  4. نشتی مخزن نفت
  5. بالا یا پایین بودن بیش از حد فیتیله

 

دلیل دود کردن بخاری نفتی و راه‌حل‌های آن

اگر به تازگی شاهد خروج دود از بخاری نفتی‌تان بوده‌اید و این موضوع موجب نگرانی شما شده است، باخیال راحت با ما همراه باشید تا بهترین راه حل رفع این مشکل را پیدا کنید و از استفاده مجدد بخاری خود لذت ببرید.

 

علت دود کردن بخاری نفتیبسته بودن فضا

گاهی اوقات افراد مدت زیادی دود کردن بخاری نفتی شان را می‌بینند و دنبال راه حل رفع این مشکل در سیستم بخاری می‌گردند، در حالی که علت بروز این مسئله مربوط به بخاری نفتی آترا نیست.

بسته بودن فضا و نبود جریان هوای مناسب در محیط موجب این مشکل می‌شود، برای حل آن تنها کافی است کمی درها و پنجره‌ها را باز بگذارید تا مشکل برطرف شود.

 

قرار نگرفتن درست کوره در محل سرپیچ

درست بودن محل قرارگیری کوره بخاری نفتی برای درست کار کردن آن اهمیت بسیار بالایی دارد، اگر تصور می‌کنید کوره بخاری نفتی به درستی در جای خود قرار نگرفته است، کوره را کمی جابجا کنید تا به درستی سرجایش بنشیند.

در صورتی که با جابجا کردن کوره بخاری نفتی، هنوز مشکل شما برطرف نشده است، کوره را باز کنید و با یک دستمال آن را تمیز کنید.

 

کثیفی فیتیله و جداره‌ها

بعضی اوقات علت مشکلات این دستگاه بسیار ساده است. مثلا وجود رسوبات و غبار فراون در فیتیله و جداره‌های بخاری نفتی می‌تواند موجب دود کردن آن بشوند. برای حل این مسئله ابتدا بخاری را خاموش کنید و با احتیاط بدون رساندن آسیب به جداره‌ها و فیتیله بخاری نفتی، به کمک یک دستمال نم‌دار گرد و غبارها را برطرف کنید.

 

نمایش محصولات

-9%
بخاری نفتی آترا مدل 2500D

بخاری نفتی آترا 2500D

۱,۶۹۰,۰۰۰ تومان

 

تعمیر نشتی مخزن نفت

بهتر است برای تعمیر بخاری نفتی از یک تعمیر کار کمک بگیرید چون مخزن نفت بخاری نفتی از حساسیت بیشتری برخوردار است و اگر برای تعمیر آن بی‌احتیطی کنید به بخاری نفتی آسیب می‌زنید. تعمیرکار به راحتی با پیدا کردن منشا نشتی و تعمیر آن مشکل دود کردن بخاری نفتی را حل خواهد  کرد.

همچنین نشتی مخزن نفت ممکن است باعث ایجاد بوی بد بخاری نفتی نیز شود. بنابراین اگر در اطراف بخاری لکه‌های نفت مشاهده کردید و یا اگر قسمت خارجی مخزن زنگ زده است، بهتر است به سرعت بخاری خود را به یک تعمیرکار بسپارید.

 

بخاری نفتی آترا

بالا یا پایین بودن بیش از حد فیتیله

اکثر مواقع به علت بالا بودن بیش از حد فیتلیه بخاری نفتی، دود از آن بلند می‌شود، برای رفع این مشکل به آهستگی و با دقت فیتیله بخاری نفتی را پایین بکشید تا مشکل بخاری نقتی‌تان برطرف شود.

 

‌جلوگیری از دود کردن بخاری نفتی

استفاده از بخاری نفتی نیز مثل همه وسایل دیگر قواعدی دارد که اگر به درستی آن‌ها را رعایت کنید، که دیگر شاهد مشکلات و خرابی این وسیله نخواهید بود؛ سعی کنید نکات زیر را هنگام استفاده از بخاری نفتی رعایت کنید.

 

  • مراقب باشید بخاری نقتی ضربه نخورد.
  • استراحت دادن به بخاری نفتی را فراموش نکنید.
  • به صورت دوره‌ای بخاری نفتی را تمیز کنید.
  • هر چند وقت یکبار از سالم بودن قطعات مطمئن شوید.
  • دودکش را صاف و مستقیم قرار دهید.

سخن آخر
بخاری نفتی وسیله گرمایشی جالبی است که در اوج سادگی به شما بهترین خدمات را ارائه می کند، اگر شاهد دود کردن آن بوده‌اید و به فکر کنار گذاشتن بخاری افتاده‌اید بهتر است ابتدا راه حل‌های بالا را امتحان کنید؛ مطئن باشید با استفاده از روش‌های بالا مشکل دود کردن بخاری نفتی‌تان برطرف خواهد شد.

2 thoughts on “علت دود کردن بخاری نفتی چیست؟

  1. blank مینا گفت:

    باسلام
    از کجا می توان فتیله صاف کن چراغ های علاالدین قدیمی راتهیه کرد

  2. blank فریدون رمضانی گفت:

    سلام دوستان عزیز ، من در آلمان زندگی میکنم و بخاری شمارا من در خانه باغمان استفاده میکنم بسیار عالیست ولی در خاموش کردن آن همیشه مشگل دارم ، بسیار متشکر میشوم راهنمایی نمایید که در زمان خاموش کردن چه نکاتی را رعایت کنم تا بتوانم راحت و بدون درد سر و فوت کردن قوی دو نفره ، آنرا راحت خاموش کنم .

    پیشاپیش از راهنمائی شما سپاسگذارم

    فریدون رمضانی
    ۰۰۴۹۱۷۹۹۱۸۲۱۴۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *