آشپزی

طرز تهیه ساندویچ گوشت فرانسوی با استفاده از گوزل فر

ظرز تهیه ساندویج گوشت فرانسوی با گل فر

برای روزهایی که خارج از منزل هستیم هیچ گزینه‌ای بهتر از یک غذای ساندویچی نیست. گذشته از این ساندویچ به خاطر شکل ظاهری‌اش از غذاهایی است که بچه‌ها به آن علاقه بیشتری نشان می‌دهند. از آن‌جا که سلامت ساندویچ نیز مانند هر غذای دیگر اهمیت دارد، چه بهتر که آن را در خانه درست کنیم.

شما را با طرز تهیه ساندویچ گوشت خوشمزه همراه با قارچ آشنا می‌کنیم. مرحله نهایی این ساندویچ در گوزل فر، فوت کوزه‌گری این غذا است. برای آشنایی کامل با طرز تهیه این غذای خوشمزه با سراچین همراه باشید

 

آموزش طرز پخت ساندویچ گوشت فرانسوی با اسافاده از گل فر در خانه

ساندویچ گوشت چه نوع غذایی است؟

این غذا در گروه ساندویچ‌های گرم قرار دارد. مدت زمان پخت آن تقریبا زیاد نیست بنابراین می‌توان آن را از فست‌فودها شمرد. در مراحل پختن ساندویچ گوشت می‌توان از گوشت چرخ‌کرده یا رشته‌های باریک گوشت استفاده کرد. به این ترتیب می‌توانیم در مدت زمان کم، از پخت کامل گوشت اطمینان داشته باشیم. دقت داشته باشید که پخت ناقص و خام ماندن بخش‌هایی از گوشت برای سلامت بسیار مضر است.

نکتة دیگر در طرز تهیه ساندویچ گوشت خالی بودن آن از محصولات فراوری شده صنعتی مانند سوسیس و کالباس است. با توجه به این که بچه‌ها معمولا به غذاهای ساندویچی علاقه‌مند هستند، می‌توان ساندویج گوشت و قارچ خانگی و سالم را برایشان تهیه کرد که سرشار از پروتئین و خالی از مواد غذایی پرضرر است.

در طرز تهیه ساندویچ گوشت خانگی می‌توانیم با مخلوط کردن مواد متنوع و ادویه‌جات پرخاصیت یک غذای عالی تدارک ببینیم که طعم و عطر آن از غذاهای آمادة بیرون به‌مراتب بهتر باشد.

مواد لازم برای پختن ساندویچ گوشت

این مواد به ازای هر نفر تنظیم شده است. درصورتی‌که این غذا را برای چند نفر آماده می‌کنید، به همان نسبت که تعداد نان‌ها را بالا می‌برید، باید مواد را بیفزایید.

  1.  نان باگت: 1 عدد
  2. گوشت چرخ‌کرده: 400 گرم
  3. قارچ: 200 گرم
  4. پیاز: ا عدد بزرگ
  5. پنیر تست (ورقه‌ای): 6 عدد
  6. جعفری خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
  7. روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
  8. خردل: 2 قاشق غذاخوری
  9. آویشن: نصف قاشق چای‌خوری
  10. نمک و فلفل: به میزان دلخواه
  11. سیر یا پودر سیر: در صورت تمایل مقدار کمی

در صورت در دسترس نبودن روغن زیتون می‌توانید از روغن مایع مخصوص پخت یا ترجیحا کره استفاده کنید. البته استفاده از روغن زیتون در پخت این غذا بر سلامت آن می‌افزاید.


طرز تهیه ساندویچ گوشت و قارچ خانگی

مراحل پختن ساندویچ گوشت شامل آماده‌سازی مواد میانی، پیچیدن ساندویچ و پخت نهایی آن در فر است. این مراحل را در طرز تهیه ساندویچ گوشت خانگی انجام دهید.

  • پیاز را تا حد امکان ریز و نگینی خرد کنید. برای این کار بهتر است از کارد نازک و تخته خرد کن استفاده کنید تا بتوانید پیازها را کاملا یک‌اندازه و ریز خرد کنید.
  • روغن زیتون را در تابه حرارت دهید و پیازها را در آن تفت دهید. شعلة اجاق را کم کنید تا پیازها نسوزند و به صورت یکدست طلایی و سبک شوند.
  • در فاصله‌ای که پیازها آماده می‌شوند، قارچ‌ها را به صورت ورقه‌های نازک برش دهید. اگر اندازه‌ی قارچ‌ها بزرگ است، می‌توانید آن را برش‌هایی کوچک‌تر دهید تا در نهایت ورقه‌های قارچ‌های ریز و درشت باهم یک‌اندازه باشند.
  • ورقه‌ها را به پیازداغ آماده شده اضافه کنید و با آن چند دقیقه تفت دهید. این تفت دادن به حدی باشد که قارچ کاملا نرم شود اما نباید جمع و تیره شود.
  • جعفری خرد شده را به همراه نیمی از نمک و فلفل به مخلوط قارچ و پیاز اضافه کنید. قدری هم بزنید که ادویه‌ها و جعفری به خوبی با مواد مخلوط شوند و عطر آن‌ها را احساس کنید. سپس تابه را از این مواد خالی کنید و آن‌ها را در ظرفی دیگر کنار بگذارید.
  • در این مرحله از طرز تهیه ساندویچ گوشت همین‌طور که تابه هنوز حرارت دارد، خردل را داخل آن بریزید و آن را در تابه پخش کنید. می‌توانید با لیسک یا کفگیر سیلیکونی این کار را انجام دهید.
  • گوشت چرخ کرده را در تابه بریزد و خوب با خردل مخلوط کنید.
  • ساندویج گوشت یک غذای ساده مناسب برای پیک نیک استباقی‌ماندة نمک و فلفل را به همراه آویشن به گوشت اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا مخلوط شوند. در صورتی که تمایل به استفاده از سیر دارید، می‌توانید آن را رنده کنید و در این مرحله به مواد بیفزایید. همچنین می‌توانید به جای آن، پودرسیر اضافه کنید.
  • چند دقیقه به گوشت فرصت پخت دهید تا حدی که رنگ آن قهوه‌ای شود و از قرمزی درآید. سپس آن را از روی حرارت بردارید.
  • در این مرحله از طرز تهیه ساندویچ گوشت نان باگت را برش طولی دهید و نصف کنید. سپس خمیر داخل آن را خالی کنید.
  • گل فر را روشن کنید و اجازه دهید ده دقیقه گرم شود.
  • در یکی از نیمه‌های نان مایة گوشت را بریزید.
  • ورقه‌های پنیر را روی گوشت بگذارید و آن را بپوشانید.
  • مایه قارچ و پیاز را با قاشق روی لایة پنیر بریزید.
  • نیمة دیگر نان را روی مواد قرار دهید.
  • شما میتوانید زمانی که وقت کافی برای درست کردن غذا ندارید ساندویج گوشت را امتحان کنیدساندویچ را در فویل بپیچید و در گل فر قرار دهید.
  • به مدت یک ربع ساعت تا بیست دقیقه صبر کنید و سپس ساندویچ را خارج کنید.
  • بعد از دقایقی سرد شدن، می‌توانید این ساندویچ خوشمزه را به صورت برش‌های رولتی درآورید و میل کنید. همچنین می‌توانید آن را بدون برش و به صورت درسته سرو کنید.

نکاتی در طرز تهیه ساندویچ گوشت

  • در طرز تهیه ساندویچ گوشت و قارچ مقداری از حجم مواد را قارچ تشکیل می‌دهد. اگر دوست داشتید ساندویچ شما بدون قارچ باشد، می‌توانید به مقدار آن گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید.
  • یکی از موادی که در کنار انواع گوشت‌ها عطر و طعمی دلپذیر ایجاد می‌کند، فلفل دلمه است. اگر از فلفل دلمه‌ای رنگی استفاده کنید، ظاهر غذا هم جذاب‌تر و اشتها‌برانگیزتر می‌شود.

 

ساندویج گوشت غذایی خوشمزه با ظاهری جذاب است

  • گوشت ماده چربی است. البته خردل تا حدی در اصلاح چربی آن نقش دارد.
  • پنیر نیز دارای چربی است و در ترکیب با گوشت، غذایی پرچرب به شما می‌دهد. بهتر است برای سالم‌تر شدن غذا تا حد امکان پنیر کمتری استفاده کنید.
  • در سرو این ساندویچ می‌توانید از انواع دیگر نان مانند تست، پیتا و .. استفاده کنید.

سخن پایانی

با طرز تهیه ساندویچ گوشت در گل فر آشنا شدیم. پخت ساندویچ گوشت خانگی به جای غذاهای فست فودی بیرون، می‌تواند یک انتخاب عالی در برنامه غذایی باشد. گوشت چرخ‌کرده می‌تواند با مواد متنوعی هم‌نشین شود. بنابراین برای تنوع می‌توانید مواد دلخواه دیگر را به این ترکیب اضافه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *