دانستنی

استفاده از المان های چوبی در دکوراسیون منزل

مزایا استفاده از المان های چوبی در دکوزاسیون منزل

استفاده از المان های چوبی در دکوارسیون منزل بسیار جذاب و پرطرفدار است، استفاده از این المان ها به دلیل طبیعی بودن، باعث ایجاد یک فضای گرم و آرامبخش در خانه شده و همچنین یک نمای زیبا، مدرن و شیک در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند. پس با استفاده از چوب در قسمت های مختلف منزل (سقف، دیوار، کف و …) یک دکوراسیون متفاوت و جذاب داشته باشید. دکوراسیون چوبی محدود به یک سبک نیست و در تمامی سبک ها از مدرن تا سنتی کاربرد دارد.
امروزه قطعات چوبی در رنگ های متنوع و مدل های مختلف در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند و فضا را از لحاظ بصری بسیار جذاب می‌کند؛ برخی از این المان ها شامل: مبل، نشیمن های چوبی، ظروف چوبی، وسایل تزئینی، دکور، شمعدان چوبی و … که با توجه به سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید از آنها در دکوراسیون داخلی استفاده کنید. استفاده از این المان های چوبی در دکوراسیون داخلی علاوه‌بر سادگی و زیبایی، احساس همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از این موضوع با ما تا انتها همراه باشید.

فواید استفاده از المان های چوبی در دکوراسیون منزل

  •  مقاومت چوب در مقایسه با مصالح ساختمانی کمتر است، چوب به دلیل داشتن خاصیت انعطاف پذیری و فرسایش پایین، در صنعت دکوراسیون کاربرد فراوان دارد.
  • ● چوب دارای خاصیت گرمی است که در فصل سرما سرد نمی‌شود و هنگام راه رفتن بر روی آن در پای خود احساس سرما نخوهید کرد.
  • همچنین دارای نوعی عایق صوتی است که صدا را در خود جذب می‌کند و مانع انعکاس صدا در فضا می‌شود، چون این قابلیت را دارد تا اختلاف طول موج صدا را متعادل کند و میزان صدای پخش شده را به حداقل برساند.
  • چوب دارای قابلیت انعطاف پذیری و شکل پذیری بالایی است، به همین دلیل جزو مهم ترین عناصر در ساخت وسایل دکوراسیون داخلی است، که از آن برای تهیه و ساخت انواع کابینت، قفسه، دکور، مجسمه، کفپوش، وسایل تزئینی و … که در طرح و نقش های مختلف، استفاده می‌کنند.

چند مورد از کاربرد المان های چوبی در دکوراسیون منزل

استفاده از چوب در طراحی منزل، یکی از بهترین و زیباترین روش ها برای تزئین دکوراسیون داخلی است.

  •  پنل های چوبی دیوار

پنل های چوبی انتخاب مناسبی برای پر کردن فضای خالی در دیوارها هستند. این کار فضای خانه را از سادگی خارج کرده و زیبایی منحصر به فردی به آن می‌دهد. این پنل ها در ابعاد و اشکال متنوعی ساخته شدند که می‌توانید از آنها برای تنوع و زیباسازی منزل در سالن پذیرایی، اتاق خواب و راهرو استفاده کنید. هیچ متریالی به اندازه چوب نمی‌تواند گرما و صمیمیت را وارد دکوراسیون منزل کند.

  •  پارتیشن چوبی

پارتیشن های چوبی خیلی جالب و پرکاربرد هستند، از جهت زیباترشدن محیط و همچنین برای جداکردن فضایی از خانه می‌توان استفاده کرد. پارتیشن چوبی، این قابلیت را دارند تا به خوبی قسمت های مختلف خانه را از هم تفکیک کند و دیگر نیازی به ساخت دیوار نباشد. این المان چوبی علاوه‌بر زیبایی فوق‌العاده کاربردی و مفید است.

  • یکی از المان های چوبی مناسب منازل پترتیشن چوبی است سقف چوبی

سقف چوبی طرفداران خودش را داشته و بسیاری از طراحان از آن با توجه به سبک های مختلف در دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنند. بکارگیری از سقف چوبی در منزل باعث ایجاد نمای معماری متفاوت شده که به محض ورود افراد توجه‌شان را جلب می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از سقف چوبی در خانه، باعث می‌شود کمی سقف کوتاه به نظر برسد، به همین دلیل بکارگیری از سقف چوبی برای سقف های کوتاه مناسب نخواهد بود.

  • استفاده از سقف چوبی یکی از المان های چوبی زیبا در منازل هستند

  • راه پله چوبی؛ یکی از المان های چوبی در دکوراسیون منزل

یکی دیگر از المان های چوبی در دکوراسیون منزل، استفاده از راه پله چوبی است، معمولا در دکوراسیون خانه های لوکس از راه پله های چوبی استفاده می‌کنند. راه پله های چوبی، زیبایی شگفت انگیزی به خانه می‌بخشند.

 

برای استفاده از المان های چوبی در منزل میتوان از پله های چوبی استفاده کرد

  • کفپوش چوبی

استفاده از کفپوش های چوبی مانند پارکت به شدت استقبال شده است. شما هم می‌توانید از این ترفند جذاب در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید.
توجه: المان های چوبی کاربرد فراوانی در دکوراسیون منزل دارند که در این مقاله چند مورد از آنها را معرفی کردیم، برخی دیگر از آنها شامل: مبلمان، شلف های چوبی، کتابخانه، تخت، کنسول و … هستند.
از سبک دکوراسیون روستیک چه می‌دانید.
سبک دکوراسیون روستیک از کشورهای غربی گرفته شده و 200 سال قدمت دارد. این سبک ماهیت و اساس روستایی و سادگی دارد، بطوریکه دوری از هرگونه وسایل تجملاتی و پر زرق و برق و استفاده از وسایل ساده و طبیعی است. اگر به زندگی روستایی و صنایع دستی علاقه‌مند هستید، دکوراسیون روستیک انتخابی ساده و بی آلایشی است. در این دکوراسیون از تنه درختان، تکه های چوب برش خورده، پشم گوسفند، صنایع دستی و … جهت ایجاد سبک روستیک استفاده می‌کنند. هدف اصلی معماری این سبک نزدیک شدن به حال و هوای طبیعت و روستا است.

 

با سبک دکوراسیون ساحلی آشنا شوید

سبک دکوراسیون ساحلی، الهام گرفته از طبیعت، ساحل و دریاست، که فضایی آرامبخش و دوست داشتنی را به داخل خانه می‌آورد. به همین دلیل یکی از سبک های پرطرفدار و محبوب در جهان است. اگر عاشق خانه های ویلایی و ساحل و دریا هستید، با استفاده از سبک دکوراسیون ساحلی، آرامش دریا را به خانه خود بیاورید. برای انجام این کار تم ساحلی مورد نظرتان را طراحی کنید و وسایل مورد نیاز را فراهم کرده و طرح را پیاده سازی کنید. پس از ساعت ها خستگی با ورود به خانه ساحلی خود به آرامش مطلق برسید.

در این مقاله المان های چوبی در دکوراسیون منزل را به شما معرفی کردیم و بخشی از فواید آنها را برایتان لیست کردیم. همچنین اطلاعاتی درباره دکوراسیون روستیک و ساحلی را در اختیارتان قرار دادیم تا با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *