دانستنی

راهکار کاربردی رفع بوی بد بخاری نفتی

بوی بد بخاری نفتی

رفع بوی بد بخاری نفتی یکی از پرسش های مطرح شده از سوی کاربران این وسیله است. ظاهرا بوی بد چراغ نفتی مشکلی رایج است که سبب ایجاد برخی نارضایتی ها یا نگرانی ها می شود. ابتدا باید علل احتمالی این بوی بد را تشخیص داد و سپس برای رفع بوی بد بخاری نفتی اقدام کرد. سراچین قصد دارد در این مقاله به شما تمامی این مراحل را توضیح دهد.

 

با وجود گازی و برقی شدن غالب تجهیزات و سیستم های گرمایشی، هنوز در برخی مکان ها و مناطق از بخاری نفتی استفاده می شود. به ویژه که مزایایی چون قابل حمل بودن برخی مدل های این وسیله نظیر بخاری نفتی آترا سبب می شود بتوان آن را در خانه از اتاقی به اتاق دیگر انتقال داد و یا از آن در فضای باز و مسافرت استفاده کرد.

 

دلایل ایجاد بوی بد چراغ نفتی

بوی بد بخاری می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. در برخی از مواقع این بو پس از مدتی برطرف می شود و جای نگرانی نیست اما گاهی این بو پایدار می ماند و علاوه بر آزردن مشام، سبب سرگیجه، حالت تهوع و سوزش چشم ها می شود.

 

اگرچه حتی وجود چنین علائمی نیز نشان از یک مشکل حاد و خطرناک ندارد، به حد کافی آزاردهنده است که افراد در جست وجوی راه هایی برای رفع بوی بد بخاری نفتی باشند؛ هرچند استفاده از مدلی از بخاری نفتی که استانداردهای لازم را داشته باشد همواره به کاربران توصیه می شود؛ بخاری نفتی آترا یکی از این مدل هاست.

 

نفت نامرغوب

یکی از مهم ترین دلایل برای بوی بد بخاری نفتی می تواند نفت سفید نامرغوب و ناخالص باشد. ناخالصی در سوخت چراغ نفتی سبب می شود گازهایی منتشر شود که باعث اشتشمام بوی نامطبوع، سوزش چشم و یا سردرد می شود.

 

چراغ نفتی

 

این علائم به خودی خود سطحی هستند و عامل ایجاد آن ها نیز در حد نشت گاز خطرناک نیست اما در صورت تداوم قطعا سبب ایجاد مشکلات جدی تر مثل آسیب های کلیه و کبد، اختلال فشارخون و کاهش توانایی بویایی و چشایی شود.

 

مسئله ی دیگر این است که نفت ناخالص و نامرغوب عمر بخاری نفتی و خصوصا فیتیله ی آن را کم می کند. درنتیجه بهتر است جهت رفع بوی بد بخاری نفتی اقدام کنید.

 

نشتی مخزن نفت

یکی دیگر از عوامل ایجاد بوی بد چراغ نفتی، می تواند وجود نشتی در مخزن سوخت باشد. بهتر است سرویس کاری منظمی برای بخاری نفتی داشته باشید که تا حد امکان از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنید.

 

پیش از اقدام برای رفع بوی بد بخاری نفتی اگر به نشت نفت از مخزن شک دارید، بد نیست علائمی دیگر را نیز بررسی کنید. اگر آثاری از چکه کردن نفت بر زمین یا اطراف چراغ می بینید، همچنین اگر نقاطی در قسمت خارجی مخزن زنگ زده یا خورده شده، می تواند نشان از نشتی باشد. نشت نفت از مخزن علاوه بر ایجاد بوی بد بخاری، برای محیط زیست نیز مشکل ساز و آسیب زاست پس توصیه می کنیم هرچه زودتر جهت رفع بوی بد بخاری نفتی و عوامل ایجاد آن اقدام نمایید.

 

تمیز نبودن جداره های بخاری و فیتیله

وقتی در اثر نشتی قبلی یا به هر علت دیگری قسمت های مختلف بخاری نفتی آلوده و جرم گرفته شده باشند، فیتیله ناموغوب باشد یا روغنی که از قبل روی سطوح بخاری مانده، در اثر حرارت شروع به سوختن کند، قطعا بوی بد و نامطبوعی ایجاد می کند. بنابراین رسیدگی دائمی به بخاری و تمیزکاری قطعات آن را برای پیشگیری و رفع بوی بد بخاری نفتی فراموش نکنید.

 

نمایش محصولات

-9%
بخاری نفتی آترا مدل 2500D

بخاری نفتی آترا 2500D

۱,۶۹۰,۰۰۰ تومان

 

راهکارهایی برای رفع بوی بد بخاری نفتی

تا اینجا دانستیم که عمده ترین دلایل بوی بد چراغ نفتی مان چیست. حال برای از بین بردن بوی بد بخاری نفتی نیز قطعا باید با شناخت علت آن، راهکاری متناسب به کار بریم.

 

1- اگر بوی بد چراغ نفتی در اثر نامرغوب بودن و ناخالص بودن سوخت است، چنان که از علائم آزاردهنده آن متوجه می شویم، باید سوخت مصرفی را اصلاح نماییم.

 

استفاده از سوخت نامرغوب علاوه بر پیامدهایی که ذکر شد، باعث می شود فیتیله چراغ زود به زود نیازمند تعویض شود تا جایی که شاید ناچار شوید، فیتیله ای را که عمر مفید آن یک سال است، زودتر از یک یا دوماه تعویض کنید. حتی در زمان استفاده نیز از کارکرد فیتیله راضی نخواهید بود زیرا بدسوزی دارد و شعله استانداردی ایجاد نمی کند. ما در مقاله آموزش تعویض فیتیله بخاری نفتی به شما نحوه عوض کردن فیتیله این نوع از بخاری را یاد می دهیم.

 

2- برای رفع بوی بد بخاری نفتی که در اثر نشتی مخزن نفت ایجاد شده است، طبعا باید علت نشت را برطرف کنید و جلوی آن را بگیرید. برای این منظور لازم است مخزن نفت بخاری را تعمیر و تمیز کنید.

 

البته اگر این مشکل جدی و اساسی باشد شاید نیاز باشد کل دستگاه را عوض کنید. به هرحال هر دستگاهی عمری دارد و باید به طول عمر مفید آن توجه داشته باشید. اما برای تعمیر مخزن بهتر است از یک کارشناس وارد به این کار کمک بگیرید و جهت تمیز کردن مخزن نیز نکات بهداشتی را رعایت نمایید که در ادامه آن ها را خواهیم گفت.

 

بوی نفت بخاری نفتی

 

 

3- راهکار رفع بوی بد بخاری نفتی که به خاطر آلودگی و حرارت دیدن نفت باقی مانده بر قطعات ایجاد شده است نیز، نیازمند تمیزکاری است که احتمالا خودتان از عهده ی آن برخواهید آمد. حال به نکاتی در خصوص این تمیزکاری می پردازیم.

 

روش ها و نکاتی برای رفع بوی بد بخاری نفتی

پیش از هرچیز موارد اصولی بهداشت و سلامت را رعایت کنید. پیش از شروع تمیزکاری که برای رفع بوی بد بخاری انجام می دهید، دستکش محافظت کننده ی مناسبی به دست کنید تا نفت با پوست دستتان تماس نداشته باشد. ضمنا حین انجام کار بهتر است ماسک استفاده کنید تا بوی سوخت را کمتر استشمام کنید.

 

بهتر است تمیزکاری را در فضای باز یا جایی انجام دهید که تهویه مناسب داشته باشد و ضمنا به خاطر داشته باشید استعمال دخانیات یا ایجاد هرگونه جرقه در فضا اکیدا ممنوع است.

 

استفاده از آب گرم و صابون به عنوان محلول تمیزکننده مناسب و بی خطر است، اما برای رضایت بیشتر می توانید جوش شیرین را نیز امتحان کنید که در چربی زدایی و رفع جرم و بوی بد عملکردی عالی دارد.

 

بوی بد بخاری نفتی

 

بوی بد چراغ نفتی اگر در اثر پرکردن تازه مخزن باشد، بعد از مدتی برطرف می شود و جای نگرانی نیست. تداوم بوی بخاری نفتی با وجود کم خطر بودن، بسیار آزاردهنده است.

 

با راهکارهای رفع بوی بد بخاری نفتی می توانید کیفیت بهره وری این وسیله را بالا ببرید. همچنین می توانید ایرادات احتمالی آن را نیز تشخیص داده و برطرف نمایید و به این ترتیب بر عمر دستگاه بیفزایید. بخاری نفتی آترا با داشتن استانداردهای لازم و طراحی خوبی تولید و ارائه شده است. استفاده از چراغ نفتی استاندارد، گرمای مطلوب را در فضای مدنظر شما ایجاد می کند، مصرف سوختی مناسب دارد و به هرجا قابل انتقال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *