دانستنی

بخاری نفتی بدون دودکش چگونه کار می کند؟

تعمیر بخاری نفتی

شاید در ذهن خود این سوال برایتان ایجاد شود که چطور می شود بخارهایی که در اماکن مسکونی یا تجاری وجود دارند، بدون دود کش باشند؟ درواقع بهترین گزینه برای شما بخاری نفتی بدون دودکش است.

ادامه جواب این سوال را ما در سراچین به شما می دهیم پس با ما همراه باشید.

 

در گذشته افراد برای گرم کردن محیط خانه و کار خود از وسایل گرمایشی که نفت سوز بودند استفاده می کردند ولی امروزه با وجود گازکشی منازل دیگر این وسایل نفت سوز کارایی ندارند و به انباری ها راه پیدا کرده اند ولی این قضیه شامل همه مناطق کشور و همه مردم نمی شود زیرا همچنان مکان هایی وجود دارند که از وجود گاز بی بهره اند و مردم ناچار به استفاده از وسایل نفت سوز مانند چراغ های نفتی که امروزه به آن بخاری های نفتی بدون دودکش نیز می گویند، هستند.

 

در ادامه این مقاله ما کارایی این بخاری و اجزای آن را برای شما توضیح می دهیم تا شما آشنایی بیشتری با بخاری نفتی بدون دودکش داشته باشید.

 

طرز کار بخاری نفتی بدون دودکش

استفاده از بخاری های نفت سوز قدیمی مشکلاتی را مانند گران بودن نفت، ایجاد آلودگی توسط آن و نیز تمام شدن فوری نفت داخل مخزن بخاری، در برداشت. ما به شما اطمینان می دهیم که با داشتن بخاری بدون دودکش اترا مشکلاتی از این قبیل نخواهید داشت و با خاطری کاملا آسوده می توانید ازآن استفاده کنید.

 

بخاری نفتی بدون دودکش

 

در ضمن این بخاری نفتی فن دار است و از آن جایی که سبک و قابل حمل است به راحتی جابه جا می شود و برای افراد طبیعت گرد هم وسیله بسیار مناسبی به حساب می آید.

 

همانطور که ازاسم آن پیداست سوخت این بخاری از نفت سفید می باشد . شما به آسانی و فقط بوسیله یک کبریت یا فندک می توانید آن را روشن کنید و نگران هیچ چیز نباشید.

 

شاید با خود فکر کنید که که استفاده از بخاری نفتی بدون دودکش باعث می شود که کل فضای خانه، محل کار و یا چادر مسافرتی از بوی نفت پر شود ولی کاملا در اشتباه به سر می‌برید زیرا نفت سفید داخل مخزن باعث می شود که بخاری دود ندهد و بویی در فضا پخش نکند.

 

نمایش محصولات

-9%
بخاری نفتی آترا مدل 2500D

بخاری نفتی آترا 2500D

۱,۶۹۰,۰۰۰ تومان

 

این بخاری صدایی از خود ندارد و سکوت را به شما هدیه می دهد. بخاری نفتی بدون دودکش اترا شعله مناسبی دارد و هم چنین امکان تنظیم شعله را نیز دارد یعنی شما به دلخواه خود می توانید آن را کم و یا زیاد کنید. این بخاری با وجود کوچک بودن می تواند تا فضای 24 متر را به راحتی گرم می کند و از گرمای آن می شود لذت کافی را برد.

 

نکته ایمنی

تا زمانی که فیتیله بخاری بدون عیب و نقص بسوزد بوی نفت در فضا نمیپیچد پس اگر بویی حس کردید فورا بخاری را چک کنید. همچنین شما می توانید برای اطلاع بیشتر از نکات ایمنی بخاری نفتی روی کلمه نکات ایمنی بخاری نفتی کلیک کنید.

 

اجزای بخاری های نفتی بدون دودکش

اجزای بخاری نفتی بدون دودکش شامل موارد زیر می باشد.

 

بخاری نفتی

 

 

مخزن نفت

جنس این مخزن از فلز و نسوز می باشد. میزان مقدار نفت در دراخل مخزن بستگی به خود بخاری دارد و معمولا در کاتالوگ (بروشور) آن درج شده است. یک ویژگی دیگر بخاری نفتی بدون دودکش این است که مخزن به راحتی از آن جدا می شود و نیازی به جابه جایی بخاری نیست.

 

درجه و نشانگر سوخت

وجود درجه و نشانگر روی بخاری های نفتی به این علت است که تشخیص مقدار نفت موجود در مخزن بخاری های نفتی به دلیل تاریک بودن مشخص نیست و این نشانگر است که به ما نشان می دهد که چه مقدار نفت درون مخزن وجود دارد تا بتوانیم به موقع آن را پر کنیم. نگران نباشید نیازی به پر کردن مکرر مخزن نخواهید داشت.

 

 

بخاری

 

فیتیله

فیتیله رابطی میان مخزن و محفظه شعله می باشد. قطعه ای کوچک و لطیف است و در نوع و جنس های مختلف در بازار وجود دارد.

 

محفظه شعله

محفظه شعله، محفظه ای از جنس فلز و مقاوم، برای محافظت از شعله می باشد.

 

محفظه خارجی

برای ایمنی بیشتر بخاری نفتی بون دودکش در مقابل شعله، یک محفظه خارجی نیز قرار دارد.

 

سخن اخر

حال که شناخت کافی درباره طرز کار بخاری نفتی دارید میدانید می توانید به وسیله آن گرمایی لذت بخش به محیط اطراف خود بدهید. هم چنین فن دار بودن این بخاری شما را از خطرات احتمالی حفظ می کند ولی در هر صورت رعایت نکات ایمنی لازم است.

 

بخاری نفتی آترا

 

در ضمن شما می توانید برای خرید بخاری نفتی بدون دودکش آترا روی کلمه خرید بخاری نفتی آترا  کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *