دانستنی

انواع بخاری نفتی

انواع بخاری نفتی

با پیشرفت سیستم های گرمایشی شاید برای شما عجیب باشد که بازار انواع بخاری نفتی هم چنان داغ است. حقیقت این است که حتی اگر مکانتان به پیشرفته ترین سیستم گرمایش مرکزی یا انفرادی مجهز است، هیچ اطمینانی از گرمایش دائمی نخواهید داشت. هرگونه نقص ممکن است شما را ساعاتی در سرما بگذارد و تبعات بعدی آن گریبانتان را بگیرد.

وسایل گرمایشی نفتی انواع گوناگونی دارند. سراچین در این مقاله نمونه هایی از آن ها را به شما معرفی می کند.

 

بدترین حالت برای خرابی بخاری ها زمانی است که شما کودک یا سالمندی هم در منزل داشته باشید، پس بهتر است از زمانی که جیک جیک مستان است، فکر زمستان هم باشید!

 

بخاری نفت سوز دودکش دار

تصویر یک بخاری نفتی قدیمی همیشه در ذهن بچه های دهه شصت و هفتاد هست که در دوران کودکیشان هنوز حتی همه نقاط تهران هم از گازکشی بهره مند نبود.

 

در حال حاضر 90 درصد شهرها و بیش از 60 درصد روستاها گازکشی شده اند. البته با توجه به این آمار همچنان نقاط بسیاری هستند که از گازرسانی بی بهره مانده اند و وسایل گرمایشی نفتی اولین و عمده ترین انتخاب ساکنان آن ها برای فصول سرد است.

اگر شما هم می خواهید از گازکشی مناطق ایران اطلاعاتی به دست بیاورید روی لینک کلیک کنید.

 

بخاری نفتی یک وسیله گرمایشی است که با نفت سفید کار می کند و مخزن آن نیز به خودش متصل است. بنابراین وسیله ای مستقل است و حتی اگر در محیطی دارای گازکشی یا مجهز به سیستم رادیاتور و پکیج برای گرمایش زندگی می کنید، در صورت هرگونه نقص فنی یا دلیلی دیگر که منجر به قطع گرمایش شود، می توانید از یک بخاری نفتی بهره بگیرید.

 

انواع بخاری نفتی

 

البته استفاده از این نوع بخاری نفتی به دلیل دودکش دار بودن وابسته به وجود خروجی دودکش است. بسیاری از منازل تازه ساز که سیستم گرمایش آنها مثلا بر مبنای پکیج است، چنین امکانی ندارند. اما همچنان در بسیاری از خانه های قدیمی ساز می توان از این نوع بخاری ها استفاده کرد.

 

چراغ نفتی

در هر مکان و با هرشرایطی یک چراغ نفتی کاربردی است. چراغ نفتی مستقل ترین وسیله گرمایشی است که می توانید آن را بی هیچ محدودیتی حتی درفضای باز استفاده کنید.

ممکن است به خاطر داشته باشید که وجود یک چراغ نفتی در منزل چقدر ضروری بود. گرد آن جمع می شدیم، روی آن همیشه قابلمه غذا یا کتری و قوری برای چای بود. هم گرمایش فضای اتاق را فراهم می کرد و هم غذا و چای را گرم نگه می داشت.

این وسیله همچنان بسیار کاربردی است. برای مثال اگر در فضایی باشید که به راحتی به لوله گاز یا برق دسترسی نباشد، می توان با یک چراغ نفتی که نیازی هم به دودکش ندارد، فضا را گرم کرد. این وسیله خصوصا برای استفاده های کوتاه مدت، ضروری و در فضاهای کوچک، کاملا کارآمد است.

خانه های امروز کم جمعیت شده اند اما اصرار بر گرم کردن کل فضای منازل برای آسایش، بیشتر شده است. این درحالی  است که ممکن است افراد خانواده بیشترین ساعات روز را تنها در یک یا دو فضا بگذرانند. بنابراین چنین مسئله ای سبب مصرف بیهوده ی انرژی و آسیب به محیط زیست می شود.

 

بخاری نفتی

 

از مهم ترین مزایا و معایب بخاری نفتی، صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه سوخت است.

درحالی که ساختمان، مجهز به سیستم گرمایش است، می توانید این سیستم را کاملا خاموش کنید و تنها از یک چراغ نفتی برای گرم کردن فضای مورد استفاده کمک بگیرید. این وسیله را می توانید بی هیچ محدودیتی از اتاقی به اتاق دیگر ببرید و از گرمای آن در همان فضای محدود موردنیاز بهره مند شوید.

 

مزیت دیگر چراغ نفتی سرعت در گرمایش است. درحالی که برای بازدهی سایر سیستم‌ها باید مدتی صبر کرد تا پروسه به کارافتادن آن ها طی شود، چراغ نفتی خیلی زود آماده می شود و تنها دقایقی پس از روشن شدن، فضای اطراف خود را کاملا گرم می کند. این مورد نیز به صرفه جویی در مصرف سوخت می انجامد و ضمن یاری محیط زیست، کاهش قابل توجهی در هزینه های شما خواهد داشت بنابراین از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است.

 

بخاری نفتی فن دار

برخی از انواع بخاری و چراغ نفتی، مجهز به فن هستند. با کمک این تجهیزات، گرما با سرعت و وسعت بیشتر در فضا انتشار می یابد. با چنین امکانی، محدودیت مهمی که همواره در انواع بخاری نفتی وجود داشته، کنار زده می شود. چه عالی خواهد بود که بتوانیم از وسیله ای استفاده کنیم که مستقل است، محدودیت تأمین سوخت ندارد، به راحتی از جایی به جای دیگر برده می شود و با وجود تمام این ها، فضای نسبتا وسیعی را نیز گرم می کند.

 

نمایش محصولات

-9%
بخاری نفتی آترا مدل 2500D

بخاری نفتی آترا 2500D

۱,۶۹۰,۰۰۰ تومان

 

ایمنی انواع بخاری نفتی

مسئله ی ایمنی همیشه مورد پرسش کاربران است. انواع برند بخاری نفتی و چراغ های نفتی اگر طبق استانداردها ساخته شده باشند و متریالی با دوام و مقاوم داشته باشند، قابل اطمینان هستند.

 

نکته ی مهم این است که ایمنی وسیله ی گرمایشی تا حد زیادی به طرز استفاده از آن و رعایت اصول ایمنی توسط کاربران بستگی دارد. حتما نکات ذکرشده در استفاده از هر وسیله را از ابتدا در راهنمای آن مطالعه کنید و به کار ببندید. آگاهی از نکات ایمنی استفاده از بخاری نفتی همچون هر وسیله ی دیگر ضروری است.

 

مسئله ی مهم دیگر، تنظیمات، تمیزکاری و سرویس دوره ای است که پیش از به کارانداختن مجدد هرساله ی وسیله و حین استفاده لازم است. با این کار ضمن ایمنی بیشتر، عمر و بهره وری وسیله نیز بیشتر خواهد شد.

 

انتخاب بهترین بخاری نفتی

برای آن که بدانید بهترین بخاری نفتی کدام است، باید به شرایط فضا و مکان خود، مدت زمانی که قصد دارید در طی شبانه روز از این وسیله ی گرمایشی استفاده کنید و سایر شرایط و معیارها توجه کنید. راهنمای خرید بخاری نفتی در این رابطه به شما کمک خواهد کرد.

 

بهترین نوع بخاری نفتی

 

توجه به بودجه در خرید بخاری نفتی و چراغ نفتی مسئله مهمی است اما نباید امنیت و بهره وری را فدای هر نوع بخاری نفتی ارزان کنید. به خاطر داشته باشید که پای سلامت جان در میان است و تحت هیچ شرایطی استانداردهای فنی و ایمنی را با هدف خرید کالایی که قدری ارزان تر است، از یاد نبرید. پس در هنگام انتخاب بخاری نفتی اولویت را به استانداردها بدهید.

 

بخاری نفتی آترا

یکی از بهترین انواع بخاری نفتی، همین برند است. دلایل شهرت و محبوبیت این وسیله ی گرمایشی، زیاد است. نخست این که درگروه چراغ نفتی قرار می گیرد؛ یعنی نیاز به دودکش ندارد. دوم این که کم جا و سبک است و به راحتی از مکانی به مکان دیگر انتقال می یابد. دلیل دیگر تولید بدنه و قطعات کالا از بهترین و مرغوب ترین متریال است.

 

از دیگر دلایلی که کاربران برای انتخاب بخاری نفتی آترا در میان انواع بخاری نفتی برشمرده اند، این است که به نسبت اندازه ی خود، می تواند فضای بزرگی را گرم کند و ضمن رضایت از عملکرد این کالا، خرید آن را انتخابی به صرفه دانسته اند.

اگر همچنان برای خرید بهترین بخاری نفتی مطمئن نیستید، میتوانید راهنمای خرید بخاری نفتی را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *