دانستنی

راهنمای خرید بخاری نفتی

راهنمای خرید بخاری نفتی

هوا در این وقت پاییز در بسیاری از مناطق، رو به سردی گذاشت‌است. با آغاز ایام سرد سال باید به فکر فراهم کردن وسایل گرمایشی باشیم. راهنمای خرید بخاری نفتی به‌ویژه برای آن دسته از افرادی که در مناطق فاقد گازشهری هستند، راه‌گشا خواهدبود.

اگر به هر علت، قصد خرید چراغ نفتی را دارید، سراچین در این مطلب بهترین راهنمای خرید بخاری نفتی را به شما ارائه می دهد.

 

اگر از سال‌های قبل دستگاه‌ها و وسایل گرمایشی دارید، خیالتان تقریبا راحت است. البته بهتر است پیش از رسیدن زمان استفاده، آن‌ها را بررسی و سرویس کنید تا برای استفاده‌ی مجدد آماده شوند. کارکرد خوب یک وسیله‌ی گرمایشی از نظر سلامت و امنیت، مهم است؛ پس اگر احتمال نقص یا مشکلی در وسیله‌ی گرمایشی خود می‌دهید، خوب است به فکر تعمیر اصولی یا تهیه‌ی یک بخاری نو باشید.

 

مهم‌ترین نکات راهنمای خرید بخاری نفتی

چنانچه قصد خرید بخاری آترا یا چراغ نفتی را دارید، باید به نکات متعددی توجه کنید تا خرید رضایت‌بخش داشته باشید؛ نکاتی مثل ابعاد و فضایی که برای بخاری نیاز است، مکانی که بخاری را برای آنجا تهیه می‌کنید، بدون‌دودکش یا دودکش‌دار بودن آن، وزن و قابلیت جابه‌جایی، میزان مصرف سوخت و انرژی، میزان تولید گرمایش بر واحد فضا، قطعات و کیفیت‌ آنها و بسیاری موارد دیگر. در ادامه، برخی از این موارد را بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

راهنمای خرید بخاری نفتی

 

 

 

مکان موردنظر برای بخاری

بخاری را برای منزل تهیه می‌کنید یا محل کار؟ محل کار یک مغازه است یا یک کارگاه؟ گاراژ است؟ در طبقات بالا قرار دارد یا زیرزمین است؟ همه‌ی این موارد مهم است زیرا هم باید ابعاد فضا و تناسب آن با بخاری را در نظر داشته باشید و هم بدانید منفذها و مسیرهای ورودی و خروجی هوا در مکان چگونه‌است؛ چه میزان آمد و شد در فضا اتفاق می‌افتد و میزان هدررفت احتمالی گرما حدودا چه مقدار است.

 

اگر بخاری نفتی را برای منزل تهیه می‌کنید، به دلیل آن‌که در و پنجره‌های محل مسکونی معمولا دفعات کمی در طول شبانه‌روز باز و بسته می‌شود، کم‌ترین میزان هدررفت گرما را خواهید داشت اما اگر قصد تهیه بخاری برای محل کار یا مغازه را دارید، باید توجه کنید که چنین فضایی، محل آمد و شد عمومی است و مصرف انرژی بیشتر خواهد شد.

 

نمایش محصولات

-9%
بخاری نفتی آترا مدل 2500D

بخاری نفتی آترا 2500D

۱,۶۹۰,۰۰۰ تومان

 

مساحت فضا نیز مسئله‌ی مهمی است. با یک بخاری کوچک نمی‌توانید گرمایش دلخواه را در فضایی بزرگ و وسیع حاصل کنید و نصب یک بخاری بزرگ نیز در فضایی کوچک ضرورتی ندارد و تنها سبب اشغال زیاد فضا می‌شود. با در نظر گرفتن مواردی این‌چنین، بخاری نفتی در اندازه‌ی متناسب با مکان را انتخاب نمایید.

 

توجه به امکانات بخاری نفتی

به پیچ‌های تنظیم شعله در هنگام خرید بخاری نفتی توجه کنید. آیا امکان تنظیم میزان شعله با حرارت‌دهی مناسب وجود دارد؟ بهتر است بخاری مجهز به تنظیم شعله‌ای مناسب و کارآمد باشد تا بتوانید با توجه به دمای فضا و گرمای مورد نیاز آن را تنظیم نمایید. هم‌چنین به نمایشگر درجه‌ی بخاری توجه کنید. برخی از بخاری‌ها دما را بر مبنای فارنهایت نشان می‌دهند و برخی دیگر بر اساس سانتی‌گراد هستند. بسته به این‌که با کدام مبنا آشنایی بیشتری دارید، نوعی مناسب از بخاری نفتی را خریداری کنید. همچنین باید به این موارد خاص توجه کنید:

 

بخاری نفتی بدون دودکش و دودکش‌دار

هریک از این انواع بخاری نفتی‌ کارکرد خاص خود را دارد. انواع دودکش‌دار ابعاد بزرگ‌تری دارند و باید محل دودکش در نصب آن‌‌ها مورد توجه قرار گیرد؛ هم‌چنین ثابت هستند و معمولا برای گرم کردن فضاهایی وسیع‌تر مثل خانه مناسب‌اند. بخاری نفتی بدون دودکش را می‌توان از جایی به جای دیگر انتقال داد و برای فضاهایی که از تهویه‌ی مناسب بهره‌مند باشد، مناسب‌ترند.

 

بخاری نفتی فن دار

مهم‌ترین کارکرد این نوع بخاری در سرعت‌بخشی به فرآیند انتشار گرمایش و ایجاد گرمای یک‌نواخت است. هم‌چنین می‌توان با تنظیم فن، انتشار گرما را جهت‌دار نمود. انواع بخاری نفتی فن‌دار در ابعاد گوناگونی تولید می‌شوند و کوچک‌ترین اندازه‌های آن را می‌توان به صورت رومیزی استفاده کرد. تنها مشکل این بخاری‌ها صدای نسبتا زیادی است که تولید می‌کنند و در طولانی‌مدت خسته‌کننده می‌شوند.

 

نشان مصرف انرژی

مبحث انرژی و بهینه‌سازی مصرف آن در دنیای امروز که با بحران انرژی و محیط زیست روبه‌رو هستیم، اهمیت فراوانی دارد. بخاری‌نفتی اگر از این نظر غیراستاندارد باشد، علاوه بر ضرر و زیان‌های کلی قطعا از نظر اقتصادی نیز به صرفه نخواهد بود و هزینه‌های مضاعفی در تأمین سوخت بر شما تحمیل خواهد نمود.

 

ایمنی استفاده بخاری نفتی

 

نکته‌ای که در خصوص چراغ نفتی اهمیت دارد، امکان جابه‌جایی آن از اتاقی به اتاق دیگر و تمرکز گرمایش در نقطه‌ای است که در آن حضور دارید. در بسیاری از موارد، اصرار بر گرم نگه‌داشتن کل فضای خانه خصوصا اگر از تمام بخش‌ها در تمام ساعات استفاده نمی‌شود، اشتباه است و مقادیر زیادی از انرژی را هدر می‌دهد. اگر بتوانید بخاری را همراه خود به مکانی منتقل کنید که در آن هستید، در کاهش مصرف انرژی و مدیریت گرمایش فضا عملکردی عالی داشته اید.

 

وزن و سهولت جا‌به‌جایی بخاری نفتی

اگر مورد پیشین یعنی امکان جابه‌جایی مدام وسیله‌ی گرمایشی برایتان حائز اهمیت است، پس وزن و سهولت جابه‌جایی بخاری را نیز در نظر بگیرید. چراغ نفتی‌های کوچک بدون دودکش و دارای دستگیره برای حمل، معمولا وزن کمی هم دارند و تغییر مکان آن‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر است. البته در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که مخزن بخاری شما خالی است و با پر کردن قدری به وزن افزوده خواهد شد.

 

جنس قطعات، شعله و فتیله

جنسی که قطعات بخاری از آن ساخته می‌شود باید نسوز و مقاوم باشد. فتیله باید از جنس مرغوبی باشد که راندمان دستگاه را کاهش ندهد. همچنین رنگ به کار رفته روی بدنه باید نسبت به حرارت مقاوم باشد تا زیبایی ظاهر بخاری حفظ شود در کوتاه‌ترین زمان، نامطلوب نگردد.

 

قیمت بخاری

میزان بودجه‌ای که قصد دارید برای وسیله‌ی گرمایشی صرف کنید، اهمیت دارد. شاید فضای کوچکی دارید که در این صورت خرید یک بخاری بزرگ با مصرف سوخت بالا نه ضروری و نه مقرون‌به‌صرفه ‌است. البته پرداخت مبلغ نسبتا بالاتر برای کالایی که باکیفیت‌تر است، هزینه اضافه نیست زیرا از وسیله‌ی باکیفیت، می‌توان بهره‌وری و عمر بیشتری انتظار داشت. بخاری نفتی ارزان ممکن است از استانداردهای لازم برای تأمین گرما در کنار ایمنی برخوردار نباشد و خساراتی جبران‌ناپذیر در پی داشته باشد.

 

قیمت بخاری نفتی

 

 

خرید اینترنتی بخاری نفتی

در شرایط فعلی خرید حضوری با محدودیت‌هایی مواجه است؛ هم‌چنین نیازمند صرف وقت و انرژی است. با امکان خرید اینترنتی بخاری نفتی، این کار برای شما عزیزان تسهیل شده است. کافی است ویژگی‌های بخاری نفتی مدنظر خود را بررسی کنید و رنگ و سایر مشخصات را انتخاب نمایید. برای خرید اینترنتی تنها چند کلیک ساده کافی است و سپس می‌توانید محصول مدنظر خود را در منزل تحویل بگیرید.

 

راهنمای خرید

 

امیدواریم این راهنمای خرید بخاری نفتی اطلاعاتی سودمند در اختیار شما عزیزان قرار داده باشد و با درنظرداشتن نکات آن و شرایط فضای مدنظر بتوانید بخاری نفتی مناسبی خریداری نمایید. اگر به مصرف بهینه‌ی انرژی در کنار گرمایش مناسب فکر می‌کنید، پیشنهاد ما خرید چراغ نفتی آترا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *