آشپزی

دستور ویژه پخت پیتزا در گل فر (در 5 مرحله)

پخت پیتزا در گوزل فر

گوزل فر وسیله ای کم جا و عالی برای پخت انواع غذاهای سالم است. پخت پیتزا در گوزل فر یکی از انتخاب های عالی برای کاربرانی است که این وسیله دوست داشتنی را در آشپزخانه خود دارند. در این مطلب از سراچین علاوه بر آشنایی کلی با روش پخت پیتزا در گل فر یک دستور ویژه نیز به شما هدیه خواهیم کرد.

درست کردن پیتزا

پخت پیتزا در گل فر برای همه سلیقه ها

لذت آشپزی و هدیه کردن یک غذای خوش طعم به وجود نازنین خودتان، حال و هوایی خوش است که لوازم آن همیشه در دسترس شماست. در این بخش ابتدا نکاتی مقدماتی در خصوص پخت انواع پیتزاها را تقدیم شما می کنیم.

اگرچه خمیر آماده پیتزا به صورت بسته بندی در همه فروشگاه موجود است، توصیه می کنیم در مواقعی که محدودیت زمانی ندارید، خمیر خانگی تهیه کنید. از مزایای استفاده از این خمیر، تازگی در کنار امکان تنظیم ضخامت آن به میزان دلخواه است.

پیتزا را می توان با مواد گوناگونی تهیه کرد و هیچ محدودیتی در به کاربستن خلاقیت و رعایت ذائقه شخصی نخواهید داشت اما توصیه ما به شما این است: حال که برای خرید گل فر اقدام کرده اید و امکان پخت پیتزا در این دستگاه  برای شما فراهم است و می توانید پیتزای خانگی تهیه کنید، سعی کنید بیشتر از سبزیجات و مواد پروتئینی سالم تر به جای سوسیس و کالباس استفاده کنید.

 

مشاهده محصولات

طرز تهیه پیتزا در گوزل فر

این مراحل در پخت همه انواع پیتزا قابل اجراست، پس با دقت مطالعه نمایید:

  1. خمیر خانگی را در سینی مخصوص پخت پیتزا در گوزل فر پهن کنید. اگر از خمیر آماده استفاده می کنید، آن را در دمای محیط قرار دهید تا یخ زدایی شود البته مراقب باشید خشک نشود.
  2. سراسر خمیر را با چنگال سوراخ کنید. سپس برای نرم ماندن خمیر پیتزا، از مخلوطی از سس های مایونز، قرمز و خردل استفاده کنید و سراسر خمیر را به سس آغشته کنید.
  3. روی خمیر را با پنیر پیتزای رنده شده و یخ زدایی شده بپوشانید. دقت کنید که بیشتر پنیر پیتزا باید زیر مواد پیتزا قرار گیرد.
    مواد مورد علاقه خود را که از قبل خرد و آماده کرده اید، روی خمیر پوشانده از پنیر بریزید. در این مرحله دقت کنید که اگر موادی آبدار مثل گوجه فرنگی و قارچ دارید، بهتر است اول سایر مواد را بریزید و در لایه آخر این مواد اضافه شوند.
  4. روی پیتزا را با باقیمانده پنیر بپوشانید و مقداری پودر آویشن روی آن بپاشید. این مرحله نهایی پخت پیتزا در گل فر است و می توانید سینی را در گوزل فر قرار دهید.

دستور پخت پیتزا

 

نکته دیگر برای خوش طعم تر شدن پیتزا آن است که در مواد از سیر یا پودر سیر استفاده کنید.

پخت پیتزا در گل فر با دستوری متفاوت

یکی از مدل های پر طرفدار پیتزا که در گروه فینگرفودها نیز قرار می گیرد، پیتزای لقمه ای است. برای پخت پیتزا در گل فر به این روش، طبق دستور زیر عمل کنید:

  • مواد لازم:
  • 1 عدد سینه مرغ
  • 100 گرم قارچ اسلایس شده
  • 1 عدد پیاز کوچک یا متوسط (به سلیقه شما بستگی دارد)
  • 2 عدد فلفل دلمه ای
  • پنیر پیتزا 150- 170 گرم
  • نان ساندویچی به میزان لازم
  • ادویه پیتزا (یا مخلوطی از ادویه های آویشن، پودرسیر، فلفل و نمک) به میزان لازم
  • 1 قاشق غذاخوری سرخالی رب گوجه فرنگی

 

دستور پخت پیتزا در گل فر

 

این مواد از سلامت بیشتری نسبت به محصولات و مواد غذایی فرآوری شده (از جمله سوسیس و کالباس) برخوردارند و به ویژه برای کودکان که پیتزا را خیلی دوست دارند، می توان در وعده های بیشتری آن را تهیه کرد.

روش پخت پیتزا در گل فر (لقمه ای):

برای پخت پیتزا در گل فر تمام مراحل گفته شده در زیر را به ترتیب انجام دهید تا طعم یک پیتزای خوشمزه را حس کنید.

1- قبل از پخت پیتزا ، برای آماده سازی مواد آن، ابتدا پیاز را خرد یا رنده کرده و با روغن و سایر ادویه ها تفت دهید.

2- سینه مرغ و قارچ خرد شده را به آن بیفزایید.

3- پس از تبخیر آب قارچ و سرخ شدن نسبی آن، رب گوجه را اضافه کنید و بازهم تفت دهید تا رنگ باز کند.

4- حال نان ساندویچی را برش بزنید و داخل آن را مقداری خالی کنید در لایه اول پنیر پیتزا بریزید، در لایه بعدی مواد پیتزا و لایه لایه این کار را تکرار کنید تا نان پر شود.

5- برای پخت پیتزا در گل فر می توانید در همین مرحله نان انباشه از مواد را به صورت اسلایس برش بزنید و دایره وار در سینی گل فر یا همان گوزل فر بچینید و سپس در فر قرار دهید.

می توانید ابتدا پیتزا را برای مدت زمان بیشتری در فر بپزید و پس از پخت، آن را برش بزنید و در ظرف سرو قرار دهید و با سبزیجات و سس ها تزیین نمایید.

این روش پخت پیتزا برای انواع میهمانی ها به ویژه میهمانی های عصرانه و تولد مناسب است. فراموش نکنید برای پخت پیتزا در فر برقی نیز بهتر است فر را از قبل گرم کنید.

 

دستور پخت پیتزا در فر

 

نکته دیگر این است که پخت پیتزای لقمه ای به دلیل کاربرد نان به جای خمیر و نیز حجم کمتری که دارد زمان کمتری هم می برد، بنابراین با چک کردن به کمک لامپ داخلی، زمان پخت را مدیریت کنید.

پخت پیتزا در گل فر -به شرط اینکه طرز استفاده از گل فر را بدانید- انتخاب خوبی برای تجربه های نخستینِ آشپزی با این وسیله است زیرا هم غذایی دوست داشتنی است و هم روش پخت ساده ای دارد. به مرور با پخت سایر غذاها در گل فر نیز آشنا خواهید شد و می توانید نهایت کاربری را از این فر دوست داشتنی و زیبا داشته باشید.

1 thoughts on “دستور ویژه پخت پیتزا در گل فر (در 5 مرحله)

  1. blank زهرا گفت:

    سلام چیکارکنم پیتزا یانان درون گوزل فر خشک نشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *