دانستنی

طرز استفاده از گل فر یا گوزل فر برای پخت غذا

طرز استفاده از گوزل فر

اگر به دنبال تنوعی در سیستم آشپزی خود هستید، گل فر یا همان گوزل فر پیشنهاد ما به شماست. چنانچه طرز استفاده از دستگاه را بدانید، می توانید خوش طعم ترین غذاها را تنها در 40 دقیقه طبخ کنید.

برای ایجاد تحولی در آشپزخانه خود، پیشنهاد می کنیم با این مطلب از سراچین همراه شوید و طرز استفاده از فر تنوری برقی را بیاموزید.

گل فر یا گوزل فر چیست؟

این وسیله آشپزی و شیرینی پزی دوست داشتنی، علی رغم نوستالژیک بودن برای برخی دوستان مخاطب، برای برخی دیگر کاملا جدید و ناآشناست. اما نگران نباشید زیرا طرز استفاده از گل فر بسیار آسان است.

گوزل فر، یک وسیله برقی است. از آن می توان به راحتی در آشپزخانه یا هر مکان دیگر که امکان اتصال به برق وجود داشته باشد، استفاده کرد. آشنایی کامل با طرز استفاده از گوزل فر، پخت سالم انواع متنوعی از غذاها را برای شما امکان پذیر می سازد.

معنی alt در گوزل فر

ساختار گل فر

آشنایی با طرز استفاده از گلفر در درجه اول نیازمند آشنایی با ساختار و اجزای آن است. این وسیله متشکل از دو المنت گرم کننده است که در دو قسمت بالا و پایین فر قرار دارند. معمولا برای پخت غذا، المنت گوزل فر به صورت نوبتی استفاده می‌شود. هم چنین یک لامپ مختص روشنایی نیز در داخل آن تعبیه شده است که اثر حرارتی ندارد و کاربرد آن در نظارت بر روند پخت است.

بدنه داخلی گوزل فر برقی، از آلومینیوم است اما بدنه خارجی آن از آهن ساخته شده و تنوع رنگی که در تولید آن به کار رفته هر هنرمند آشپزی را به داشتن آن ترغیب می کند.

دکمه های گوزل فر در یک محفظه مخصوص کنار فر تعبیه شده اند و کابرد آسان و ایمنی خوبی دارند. جالب است بدانید که برای حفظ و پایداری دما در دو قسمت بالا و پایین این وسیله پشم شیشه کار گذاشته شده است. نکته دیگر که خوب است در طرز استفاده از گوزل فر بدانید، وجود دریچه بخار است که امکان خروج بخار غذا و شیرینی از گل فر را فراهم می کند.

طرز استفاده از گل فر را مانند حرفه ای ها بیاموزید!

بدانید که با خرید گل فر کار تمام نخواهد شد! ما برای هنرمندان آشپزی، یک وسیله تمام و کمال تولید کرده ایم پس باید طریقه مصرف گل فر را برای بهره وری هرچه بیشتر آن بدانید.

مشاهده محصولات

 

همانند هر وسیله پخت و پز دیگر، طرز استفاده از گوزل فر نیز متناسب با آنچه قصد دارید بپزید، متفاوت است. چنان که پیش تر اشاره شد، تنوع غذاهای قابل طبخ در گوزل فر بالاست؛ هم می توانید در آن انواع پیتزا، کباب و ماهی را طبخ کنید و هم می توانید مطبوع ترین و لذت بخش ترین طعم شیرینی و کیک را با دانستن طرز استفاده از گوزل فر تجربه کنید. اما نکاتی کلی در این خصوص هست که خوب است از آن ها آگاهی داشته باشید.

نکات کلی در طرز استفاده از گوزل فر

  1. برای تهیه هرنوع پختنی، گوزل فر را از دقایقی قبل (دست کم حدود 5 دقیقه) روشن کنید تا گرم شود. برای این کار تنها به یک المنت اکتفا نکنید بلکه هردو را روشن کنید تا حرارت به صورت یک نواخت در محفظه پخش شود.
  2. هنگام قرار دادن غذا یا شیرینی خود، بسته به نوع پختنی خوشمزه تان می توانید تنها از یک المنت (معمولا پایین) استفاده کنید. توجه کنید که به استفاده از هردو المنت به صورت همزمان طی پروسه پخت، اصلا نیاز نیست و باعث سوختن یا خشک شدن خواهد شد.
  3. نکته دیگر که در طرز استفاده از گوزل فر مهم است، کاربرد دریچه بخار است که برای خروج بخار غذا و شیرینی و پیشگیری از رطوبت زیاد و خمیری شدن باید در نظر داشت.

ناگفته نماند که به طور کلی و معمول، مدت زمان لازم برای پخت سبزیجات و شیرینی ها حدود نیم ساعت و برای گوشت ها بسته به نوع آن ها از نیم ساعت تا سه ربع متغیر است. درجه حرارت گوزل فر نیز به نوع پختنی بستگی دارد و معمولا در دستور پخت ها به طور خاص ذکر می شود.

نگهداری بهینه و نکات ایمنی در طرز استفاده از گل فر

قطعا در دفترچه راهنمای استفاده همه نکات ایمنی برای شما ذکر شده است اما در اینجا نیز اشاره ای به آن ها می کنیم. ظروف تفلون مخصوص برای استفاده در فر برقی دایره ای گوزل فر را، هرگز خالی از محتویات داخل فر روشن قرار ندهید. همچنین در شست و شوی این ظروف از اسفنجی نرم استفاده کنید و بیش از حد آن ها را نسایید.

در طرز استفاده از گل فر یا همان گوزل فر دقت کنید که پس از اتمام طبخ، ظروف را دچار تغییر حرارت ناگهانی (مثلا با آب سرد) نکنید. همچنین بهتر است برای نگهداری طولانی مدت، غذاها را از این ظروف خارج نموده و در ظروف مخصوص نگهداری غذا بریزید. در طرز استفاده از گوزل فر، همچنین بر عدم جا به جایی آن در زمان پخت، تاکید می شود.

برای تمیز کردن گوزل فر به جای استفاده مستقیم از آب، از یک دستمال مرطوب کمک بگیرید.

طرز استفاده از گوزل فر را بیاموزید

مزیت استفاده از گل فر

حال که با طرز استفاده از گوزل فر آشنا شده اید، قطعا به خوبی نیز دانسته اید که با داشتن آن، یک وسیله پخت و پز همه کاره، کم جا و قابل جابه جایی به هر مکان دارای برق، در دسترس خود خواهید داشت. نکته مهم در طرز استفاده از گوزل فر این است که برق زیادی مصرف نمی کند.

همه کسانی که تجربه استفاده از گل فر را دارند، از لذت آشپزی با آن و بافت و طعم دلپذیر کیک ها، شیرینی ها و غذاها سخن گفته اند. شما نیز می توانید با این وسیله کم جا و پر کاربرد، روح تازه ای به آشپزخانه خود ببخشید.

7 thoughts on “طرز استفاده از گل فر یا گوزل فر برای پخت غذا

  1. blank رضا یلاج جو گفت:

    سلام

    ببخشید چه جوری میتونیم این محصول رو خریداری کنم؟

    1. blank سراچین گفت:

      سلام دوست عزیز

      شما می توانید با کلیک روی کلمه خرید گل فر این محصول را براحتی خریداری کنید.

  2. blank فاطمه گفت:

    این فر با فرالیش چه تفاوتی دارد

    1. blank سراچین گفت:

      سلام دوست عزیز
      گلفر و فرالیش دو برند متفاوت هستند.

  3. blank دبیر گفت:

    سلام من گوزل فر دارم اما برچسب درجه کنده شده و نمیدونم رویه چه درجه ای کار میکنه میشه راهنماییم کنید لطفاً

  4. blank ا م گفت:

    دریچه بخار چجوری باز کنیم؟

  5. blank مانا گفت:

    سلام در گل فر ظرف پیرکس هم میشه گذاشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *