دانستنی

ایده های کاربردی برای چیدن میز خاطره جذاب

چیدن میز خاطره

برای آنکه جلوه‌ای زیبا از منزل خود به نمایش بگذارید، لازم نیست هزینه بالایی برای دکور بپردازید. با خرید و چیدن میز خاطره به¬طرزی خلاقانه می‌توانید به زیباتر کردن دکوراسیون منزلتان کمک کنید. در ادامه این مقاله از سراچین به معرفی این میز زیبا و ایده‌هایی برای تزیین جذاب‌تر آن خواهیم پرداخت.

 

تزیین میز خاطره

هماهنگی میز خاطره با دکوراسیون منزل

برای تزئین میز خاطره لازم است به یاد داشته باشید که تنها قراردادن وسایل بر روی آن مهم نیست بلکه در ابتدا باید با سایر لوازم و سبک چیدمان منزلتان هماهنگ باشد. به همین دلیل، ابتدا به شما کمک می‌کنیم میزی متناسب با هارمونی محیط دلخواهتان انتخاب کنید:

  •  سبک

چیدن میز خاطره و وسایل روی آن می‌تواند بستگی به مدرن یا کلاسیک¬بودن آن داشته باشد. هنگام خرید بهتر است سبک دکوراسیون منزل خود را لحاظ کنید و میزی متناسب با دیگر وسیله‌ها بخرید تا هنگام چیدمان، ترکیب کلی محیط حفظ شود.

  •  رنگ

این میزها می‌توانند در رنگ‌های سفید، قهوه‌ای، طلایی یا استیل وجود داشته باشند. اگر در منزلتان رنگ‌های گرم غالب است، طیف‌های مختلف قهوه‌ای و طلایی را پیشنهاد می‌کنیم و اگر میز خاطره مدرن با رنگ‌های سرد را می‌پسندید، سفید می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

 

سبک چیدن میز خاطره

  • رومیزی

رومیزی میز خاطره یک مسئله قابل اهمیت است که توجه زیادی را می‌طلبد. به‌طورکلی، از دو رومیزی برای پوشاندن میز استفاده می‌شود: یک رومیزی ساتن با ارتفاع بلند که تا پایه‌های میز ادامه دارد و یک رویه که اغلب شامل طرح‌های سنتی مانند ترمه‌دوزی، سنگ‌کاری یا ملیله‌دوزی است.

توجه داشته باشید درصورتی‌که چیدمان مدرنی در منزلتان حکم‌فرماست، رویه سنتی نمی‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد و بهتر است از رومیزی ساده‌تر و هماهنگ‌تری استفاده کنید.

ایده های تزیین میز خاطره

شاید اصلی‌ترین کاربرد این میز زیبا، قراردادن تصاویر یا لوازمی باشد که برای شما خاطراتی زیبا و به‌یادماندنی رقم زده‌اند؛ ولی می‌توان گفت محدودیتی برای چیدن میز خاطره و وسایل روی آن وجود ندارد و این سلیقه و انتخاب شما است که در اولویت قرار دارد. در ادامه ایده‌هایی منحصربه‌فرد را برای تزئین میز خاطره به شما ارائه می‌دهیم:

 

چیدمان میز خاطره

  • عکس‌های خاطره‌انگیز

قاب عکس‌ها زمانی خاطره‌انگیز و زیبا را به شما یادآوری می‌کنند و به همین دلیل، انتخابی عالی برای قراردادن بر روی میزهای خاطره هستند. چیدن این قاب‌ها همواره خاطرات خوش با خانواده یا دوستان را به شما یادآوری می‌کند و جلوه‌ای بی‌نظیر نیز به میزتان می‌بخشد.

 

گذاشتن عکس در میز خاطره

  • ظروف

در تزئین میز خاطره از ظروفی با طراحی‌های شکیل و هنری نیز می‌توان استفاده کرد. از میان انواع ظرف‌ها، ظروف چوبی به دلیل هماهنگی با انواع سبک‌ها و دکورها طرفداران بسیاری دارد و نمای خلاقانه‌ای برای میزتان ایجاد می¬کند.

 

مشاهده محصولات

  •  شمع

پامروزه طراحی شمع‌ها و شمعدان‌ها بسیار متنوع شده است؛ به‌گونه‌ای که کسی نمی‌تواند نقش آن‌ها را در تزیین محیط به‌خصوص تزیین میز خاطره انکار کند؛ بنابراین از انواع شمع‌های فانتزی، درب‌دار، مدرن یا ساده در چیدن میز خاطره می‌توانید استفاده کنید.

 

گذاشتن شمع در تزیین میز خاطره

  • چیدن میز خاطره با لوازم کاربردی

از میزتان می‌توانید برای چیدن وسایلی همچون تلفن یا ساعت که ضروری و پرکاربرد هستند، کمک بگیرید. عموماً میزهای خاطره در مکانی قرار می‌گیرند که به چشم بیایند و امکان دسترسی آسان به آن وجود داشته باشد؛ به همین دلیل قرارگرفتن لوازم کاربردی بر روی میز انتخاب بسیار زیرکانه‌ای است.

  •  آباژور و فانوس

فانوس‌ها و آباژور‌ها در دکوراسیون هر منزل نقش مهم و گیرایی ایفا می‌کنند؛ قراردادن این دو وسیله به‌عنوان منبعی برای روشنایی و همچنین جلوه بخشیدن به میز از انتخاب و سلیقه‌ای هنرمندانه حکایت می‌کند.

  • چیدن میز خاطره باوسایل دکوری

اگر می‌خواهید میزتان را با وسایلی بدیع و لوکس تزیین کنید، از انواع مجسمه‌های سرامیکی یا چوبی، گرامافون، آب‌نماهای کوچک یا لوازم عتیقه غافل نشوید. لوازم چوبی به‌ویژه مجسمه‌های چوبی زیبا با طرح‌های مختلف گزینه مناسبی برای چیدن میز خاطره هستند و استفاده از عتیقه ظاهر گران‌قیمت و لوکس میزتان را به رخ می‌کشد.

 

  • تزیین میز خاطره

  •  گلدان

قراردادن گلدان بر روی میز نه‌تنها طراوت و انرژی مثبت به محیط هدیه می‌دهد، بلکه نمونه یک تزئین استثنایی در چیدن میز خاطره است. گلدان‌ها، چه با گل‌های طبیعی و چه مصنوعی، سهمی بسزا در زیبایی میز و شادابی فضا ایفا خواهند کرد.

سخن پایانی
برای داشتن منزلی زیبا با دیزاینی متنوع، میزهای خاطره یک گزینه جذاب و کاربردی هستند. قراردادن انواع وسایل کاربردی یا تزئینی برای دکور و چیدن میز خاطره، تأثیر بالایی در تنوع بخشیدن به فضای منازل دارد. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم این انتخاب بی‌نظیر و هوشمندانه را از خود دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *