دانستنی

مقایسه سماور ذغالی و برقی برای سهولت در انتخاب

مقایسه سماور ذغالی و سماور برقی

حتما شما هم با شنیدن اسم سماور لبخند به لبتان آمده است و به یاد خانه مادربزرگ، پدربزرگ با آن همه عشق و صمیمت شان افتاده اید.در حقیقت عضو ثابت و همیشگی خانه های ما ایرانیها همین سماور است. سماور نماد فرهنگ و اصالت ایرانی با اینکه سالهاست در خانه های ایرانی حضور دارد، وجودش نه تنها قدیمی نشده بلکه امروزه به یکی از عناصر اصلی و لوکس جهیزیه خانم های ایرانی تبدیل شده است.

جالب است بدانید با این همه عشق خانواده های ایرانی به سماور، ایرانی ها مخترع سماور نبوده اند. در قرن هجدهم میلادی اولین سماور در شهر تولای روسیه توسط “فئودور لیسیتسین” ساخته شد و بعد ها در زمان ناصرالدین شاه قاجار وارد ایران شد و کم کم بخاطر محبوبیت چای در زمره وسایل ضروری خانه های ایرانی قرار گرفت.

خلاصه که اگر شما هم عاشق دم کردن با سماور هستید و بین انواع آن نمیدانید کدام یک را برای خرید انتخاب کنید تا انتها این مقاله از سراچین با ما همراه باشید تا مهم ترین نکات مربوط به انتخاب و مقایسه مقایسه سماور ذغالی و برقی را با هم بررسی کنیم.

 

مقایسه سماور زغالی و برقی

مقایسه سماور ذغالی و برقی

سماور ها را بر اساس، جنس، اندازه، کاربرد و نوع سوختی که استفاده می کنند، دسته بندی می کنند. اینکه شما چه سماوری برای خرید انتخاب کنید، فقط به شرایطی بستگی دارد که از آن استفاده می کنید؛ مثلا خانواده شما پر جمعیت است یا کم جمعیت؟ در شرایط کنونی گاز ارزان تر است یا برق؟ چایی ذغالی دوست دارید، یا عطر و طعم چای ذغالی برایتان اهمیتی ندارد؟

 

مقایسه سماورهای ذغالی و برقی

توصیه ما به شما این است که برای خرید و انتخاب سماور کاری به حرف خاله و دایی و اطرافیان نداشته باشید، فقط بر اساس نوع نیازتان انتخاب کنید.اما اجازه بدید در ادامه محتوا به مهم ترین نکات مربوط به خرید و مقایسه سماور زغالی و برقی و ویژگی های هر کدام را با هم بررسی کنیم.

مزایا و معایب سماور ذغالی

خوب در ادامه مقایسه سماور ذغالی و برقی ، این بار نوبت سماورهای ذغالی است که آن ها را بررسی کنیم.سماور های ذغالی جدای از نوع کارکرد و تهیه چای ذغالی با یک عالمه عطر و خاطره و بخاطر زیبایی که دارند، کالای لوکس هم محسوب می شوند.

در نظر داشته باشید که متریال اصلی ساخت سماور های ذغالی برنج است، همین سماورهای برنجی بخاطر درخشندگی متریال برنج، چشم نواز تر و جذاب تر هستند و آن ها را به کالای دکوراتیو تبدیل کرده است.

برنج آلیاژی است که از روی و مس ساخته می شود. برنج نسبت به سایر متریال های ساخت سماور قیمت ارزان تر، نقطه ذوب پایین تر و اصطکاک کمتر دارد. مهم تر نکته در مورد متریال برنج مقاومت آن در برابر خوردگی سیال هاست.

 

مزایا و معایب سماور ذغالی
بخاطر وجود مس و روی در برنج، تمام بیماری هایی که در بدن بخاطر کمبود مس و روی به وجود می آید به کمک این سماورها می تواند رفع شود. البته انواع سماور های ذغالی از جنس مس و استیل هم در بازار وجود دارد. سماور های مسی ذغالی رنگ قرمز دارند و همین رنگشان آنها را جذاب تر میکند. سماور های ذغالی استیل هم بسته به نوع و کیفیت استیل شفافیت دارند.

این سماور ها بخاطر داشتن خاصیت های ضد میکروبی و ضد باکتریایی به درمان بیماری های پوستی و گوارشی کمک می کند.همچنین به دلیل وجود ذغال در دم کردن چای به بهبود به بهبود عملکرد و توانایی های مغز، ترمیم آسیب های مغزی هم کمک می کنند.

اما مهم ترین عیب سماور های ذغالی همین استفاده از ذغال و مشکل بودن آماده کردن ذغال در تهیه چای است، البته این مشکل را می توانید به کمک ژل های آتش زا رفع کنید.

 

مشاهده محصولات

مزایا و معایب سماور برقی

سماور برقی همانطور که از اسم آن ها پیدا است، با برق کار می کنند و بخاطر سرعت زیادی که در به جوش آوردن آب و تهیه چای دارد، محبوبیت دارند. پس اگر شما آن خانم کدبانو و هنرمندی هستید که همیشه چایتان برای اهالی خانه آماده و حاضر است، این نوع سماور را انتخاب کنید.

اگر بچه کوچک در خانه دارید، پیشنهاد میکنم از این سماورها به جای سماور گازی استفاده کنید ، زیرا این سماورها گاز دی اکسید کربن تولید نمی کنند ، نسبت به سماور های گازی کم خطرترند.

مزایا و معایب سماور برقی

اما برای انتخاب و مقایسه سماور ذغالی و برقی این نکات را هم در نظر داشته باشید، سماور های برقی نسبت به سایر سماورها قیمت بالاتری دارند، بخاطر مصرف بالای برق هزینه های شما را بالا می برند و احتمال برق گرفتگی همیشه، در این سماور ها وجود دارند.

در هنگام نصب هم حتما نکات ایمنی را در نظر داشته باشید، دقت داشته باشید جریان برق جدا از المنتها به آب نشت پیدا نکند. نکته آخر اینکه این سماورها بخاطر مکانیسم عملکردشان عمر کوتاهی دارند و غالبا بعد از چند ماه خراب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *