دانستنی, راهنمای خرید

5 نمونه از مزایای نان پز برقی خانگی

نان پز برقی

در چندماه اخیر که شیوع ویروس کووید 19 سبک زندگی مردم جهان را دگرگون کرده و استفاده از مواد غذایی بیرون از منزل به حداقل رسیده است، عده ای نیز روی به تهیه نان در منزل آورده اند تا سلامت خانواده را بیشتر تضمین کنند. سراچین در ادامه مزایای نان پز برقی خانگی را شرح می دهد.

 

مزایای استفاده از نان پز برقی

 

برای پخت نان خانگی روش های گوناگونی وجود دارد. این مطلب به مزایای نان پز برقی خانگی می پردازد. تا مدتی پیش، پخت نان هرگز به عنوان جزئی از برنامه روتین زندگی تلقی نمی شد و تصور آن بیشتر به خاطرات نسل های قبل تعلق داشت. چند دهه ای است که تنورهای سنتی حتی از نانوایی ها نیز رخت بربسته اند و جای خود را به تنورهای ماشینی داده اند و نان پزی خانگی را شاید حتی در روستاها نیز به ندرت ببینیم.

 

بهداشت کامل با دستگاه نان پز خانگی

از جمله مزایای نان پز برقی خانگی که اتفاقا در این چند ماه اخیر بیشتر مورد توجه است، اطمینان از بهداشت در فرآیند پخت نان است.

علاوه بر این که نمی دانیم نانوایی ها چه افزودنی هایی به خمیر نان می زنند و از چه ترفندهایی برای سهولت پخت نان (در شمار بالا) به کار می بندند، خودِ پروسه ی تهیه نان از نانوایی نیازمند چند بار دست به دست شدن و حمل تا منزل در محیط های نه چنان پاکیزه خیابان است.

بنابراین یکی از مهم ترین مزایای نان پز برقی خانگی در شرایط کنونی فراهم آمدن شرایط پخت نان خانگی مورد نیاز خانواده است. این وسیله عموما مجهز به ظرف پخت ضد باکتری است که مزیت ویژه ای محسوب می شود. پخت نان با ساج برقی فرآیندی از تولید به مصرف است که ضمن تضمین بهداشت، تازگی و مرغوبیت بیشتری را نیز به ارمغان می آورد.

 

استفاده از نان پز برقی

 

 

لذت پخت نان با تنور برقی خانگی

شاید برخی از خوانندگان گرامی پخت نان را پیش تر دیده باشند یا تجربه کرده باشند و بنابراین کاملا درک کنند از چه سخن می گوییم. پخت نان از مراحل آغازین تهیه و تدارک خمیر، ورز دادن و چانه کردن تا وردنه کشیدن و باز کردن خمیر و پخت آن بسیار لذت بخش است.

 

پیچیدن عطر نان گندم در خانه انگار روح زندگی است که پراکنده می شود و شاید کمک می کند قدری از دنیای مدرن و ماشینی اطراف فاصله بگیریم. برای بسیاری شاید تجدید خاطرات قدیمی و تداعی کننده چهره ی مادربزرگ هایی است که در حیاط باصفای خانه نان می پختند و عطر مهربانی شان سراسر خانه را آکنده می کرد. پس شاید بد نباشد آن را تجربه کنید!

 

کم دردسر بودن نان پز برقی خانگی

همین که منبع سوخت این وسیله، برق است، یعنی محدودیتی برای قرار دادن آن در داخل آپارتمان ها نداریم. هم چنین می توانیم آن را به آسانی جا به جا کنیم به هر جایی که می خواهیم انتقال دهیم.

 

نان پز برقی

 

رده مصرف انرژی این وسیله A است و بنابراین نباید نگران مصرف بالای برق و آسیب به محیط زیست باشید. همچنین این وسیله مجهز به رویه ی نچسب است که نان پس از پخت به سادگی از آن جدا می شود.

بدنه ساج برقی، عایق است بنابراین نیازی نیست هنگام بررسی پخت نان نگران خطر برق باشید. سیم و سایر اجزای رابط آن در استاندارد و ایمنی بالایی تولید می شوند و امکان رخداد حادثه ای نیست.

 

وسیله ای تخصصی برای پخت نان

بسیاری از خانواده ها پخت نان در فر یا انواع دیگر تنورها را امتحان کرده اند. قطعا این کار شدنی است اما تضمینی نیست که کیفیت حاصل از پخت نان بر روی ساج در این وسایل هم حاصل شود.

ساج با داشتن سطح برجسته و محدب ویژه ای که دارد، به باز شدن و کشیده شدن مناسب خمیر کمک می کند. به دلیل داغ شدن کامل، نان بر روی آن با بیشترین سرعت پخته و آماده ی برداشتن می شود و به همین دلیل تازه و نرم باقی می ماند و در فرآیند پختن، خشک نمی شود.

البته ساج‌های نان‌پزی انواع و اقسام مختلف دارند. علاوه بر نان‌پزهای برقی، ساج های همراه و ساج نان پزی گازی نیز وجود دارد که با تمامی آن‌ها می‌توان به راحتی در خانه نان خوش‌بو و بهداشتی تهیه کرد.

 

کارایی های فوق العاده نان پز برقی خانگی

اگرچه نان پز برقی خانگی وسیله ای تخصصی برای پخت نان به شمار می رود باید گفت با خرید ساج برقی خانگی تنها وسیله ای برای پخت نان تهیه نمی کنید بلکه امکان پخت شیرینی و کیک نیز در برخی از انواع آن فراهم است. حتی برخی از انواع این وسیله برای پخت نان پیتزا نیز کارایی دارند.

از دیگر مزایای نان پز برقی خانگی این است که با برخورداری از برنامه های پخت متنوع، امکان پخت انواع نان را به شما می دهد. برخی از انواع نان ضخیم تر هستند و برخی نازک تر؛ همچنین نان ها با خمیرها و آردهای گوناگونی تهیه می شوند که یک زمان و یک حرارت برای پخت همه ی آن ها مناسب نیست. بنابراین نان پز برقی کیفیت انواع نان را تضمین می کند.

 

نان پز

 

وقتی از وسیله ای پیشرفته استفاده می کنیم، می توانیم انتظارات بالایی هم از آن داشته باشیم. نان پز برقی خانگی مجهز به سیستم هشدار اتوماتیک است که از سوختن نان پیشگیری می کند و یا با یه پایان رسیدن برنامه پخت، به صورت خودکار خاموش می شود.

همچنین می توان با امکان تنظیماتی که این وسیله دارد، میزان پخت، برشتگی، ظاهر و رنگ نان را به میزان دلخواه به دست آورد یا متناسب با سلیقه های گوناگون تنظیم نمود.

نان پز برقی خانگی وسیله ای کم جا و جمع و جور است. می توان آن را در رنگ های گوناگونی تهیه کرد که هماهنگ با ظاهر خانه و آشپزخانه باشد. همچنین می توان آن را در هرجا به کار برد. این وسیله طراحی و ظاهر زیبایی دارد. همچنین چنان که شرح دادیم، همه استانداردها برای حفظ ایمنی در آن رعایت شده است.

با دانستن مزایای نان پز برقی خانگی حتما به خرید آن فکر می کنید. برای خرید ساج برقی حتما به مزایا و امکاناتی که ذکر شد توجه داشته باشید و با توجه به این که کدام یک از قابلیت ها و کارایی ها بیشتر مدنظر شماست، نوعی را که بیشتر مناسب است انتخاب و خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *