راهنمای خرید

راهنمای خرید فر برقی رومیزی

راهنمای خرید فر رومیزی برقی - شاخص

وسایل پخت و پزِ با کیفیت و کاربردی، از جمله المان‌های مهم در شکل‌گیری یک آشپزی حرفه‌ای هستند. با توجه به اینکه برای خرید هر وسیله لازم است به نکاتی توجه کنید تا از خرید خود راضی باشید، در این مطلب از سراچین قصد داریم راهنمای خرید فر برقی رومیزی را به شما عزیزان ارائه نماییم.

 

5 نکته مهم در راهنمای خرید فر برقی رومیزی

قطعا در خرید مواد غذایی برای تهیه غذای خود و خانواده دقت کافی را دارید. اگر آشپزی مجرب باشید می دانید که وسایل پخت و پز نیز تا چه اندازه در موفقیت فرآیند آشپزی و نتیجه نهایی آن موثرند.

 

blank

 

فر برقی رومیزی از جمله وسایلی است که سال ها از آن استفاده خواهید کرد بنابراین باید محصولی را انتخاب کنید که برایتان کاربردی و با شرایط مدنظرتان هماهنگ باشد. این 5 نکته مهم ترین مواردی هستند که باید در هنگام خرید فر برقی رومیزی آن ها را در نظر داشته باشید:

 

1. فضایی که دارید و قرار است فر در آن قرار بگیرد

ممکن است فضایی برای تعبیه یک فر برقی توکار در نظر داشته باشید یا قصد خرید فر برقی رومیزی را داشته باشید. در هر صورت دقت داشته باشید که اندازه ها و ابعاد دقیق در نظر گرفته شود. حتی برای قرار دادن فر برقی رومیزی نیز باید دقت کنید که پریز برق، فضای کافی برای طول و عرش و ارتفاع فر و نیز باز شدن در فر وجود داشته باشد. همچنین فضای کافی برای جریان هوا و تهویه مناسب نیز باید در نظر گرفته شود.

 

2. میزان پخت و پز و استفاده از فر برقی رومیزی

در راهنمای خرید فر برقی رومیزی به شما توصیه می کنیم حتما میزان استفاده خود از وسیله را تخمین بزنید. اگر آشپزی حرفه ای شماست و حجم سفارشاتتان بالاست باید از فری استفاده کنید که فضا و پتانسیل کافی برای پخت و پز زیاد را داشته باشد.

 

اما اگر در حد پخت روزمره غذاست، خرید گوزل فر یا همان گلفر که در ادامه آن‌را به‌طور کامل معرفی می‌کنیم، برایتان کافی خواهد بود و نیاز به صرف هزینه زیاد نیست.

 

3. هماهنگی با آشپزخانه شما

موضوع فقط فضای کافی نیست. باید به زیبایی و هماهنگی وسایل آشپزخانه خود توجه کنید. ساعاتی که در آشپزخانه می گذرد معمولا کم نیست و اگر هارمونی فضای آشپزخانه با یک عنصر ناهماهنگ مختل شده باشد، به مرور ایجاد ناآرامی و بیزاری خواهد کرد. بنابراین هنگام خرید فر برقی رومیزی به هماهنگی شکل، رنگ و جنس آن با سایر اجزا و وسایل آشپزخانه دقت داشته باشید.

مقاله مرتبط: انواع فر رومیزی برقی

 

4. نیازهای چندگانه و پخت و پز هم زمان

شاید گاهی این شرایط را تجربه کنید که نیاز است به صورت هم زمان یک مرغ بریان و یک کیک را آماده کنید یا بخواهید دو غذا که نیاز به برنامه پخت متفاوتی دارند، تهیه کنید. فر تنوری برقی دوبل که دارای دو محفظه است این امکان را به شما می دهد که دو غذای مختلف را با درجه حرارت های متفاوت هم زمان آماده نمایید.

 

5. منبع تغذیه

استاندارد ولتاژ برق و منبع تغذیه در کشورهای گوناگون متفاوت است. ضمن توجه به محل پریزهای آشپزخانه و امکان برق رسانی به فر برقی رومیزی باید توجه کنید که دستگاه مورد نظر با سیستم برق کشی منزل شما یا اساسا استانداردهای برق رسانی در کشور سازگار باشد و وسیله ای نخرید که حتی نتوانید آن را روشن نمایید.

 

فر برقی

 

انواع فر تنوری برقی

خوب است پیش از خرید فر برقی رومیزی از وجود انواع گوناگونی از این وسیله که قابلیت ها و امتیازهای متفاوتی دارند آگاه شوید. در ادامه چند نمونه عمده را معرفی خواهیم کرد:

 

گل فر(گوزل فر)

برای یک استفاده معمول خانگی همراه با تنوعی فوق العاده و بی نظیر، گل فر یک گزینه ی بی مانند است. این وسیله که دارای دو المنت برقی است، نسبت به سایر انواع فر برقی رومیزی ابعاد کوچکی دارد اما مزیتش تنوع غذاهایی است که می توانید در آن بپزید. از پخت نان گرفته تا خوش بافت ترین کیک ها و شیرینی ها و از فینگر فود و پیتزای لقمه ای گرفته تا پیتزای بزرگ و مرغ بریان در گلفر، قابل طبخ است.

هم چنین کیفیت غذاهایی که در آن می پزید نیز رضایت بخش است. خرید این وسیله از نظر قیمت نیز نسبت به انواع دیگر مقرون به صرفه تر است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد گل فر به مجله آموزشی سراچین مراجعه نمائید.

 

فر تنوری برقی دوبل

چنانچه پیش از این نیز اشاره شد، فرهای دوبل دارای دو محفظه مجزا هستند. البته از نظر ابعاد بزرگ هستند و باید فضای مناسبی برای آن ها در نظر گرفته شود. اگر دوست دارید همواره بتوانید برای میهمانی خود بوقلمون بریان و پای سیب را هم زمان بپزید، خرید فر برقی دوبل برای شما رضایت بخش خواهد بود. چنانچه قیمت برایتان تفاوتی ندارد، این نوع فر به شما پیشنهاد می شود.

 

فر رومیزی برقی

 

فر تنوری برقی سینگل

حجم این نوع از فر برقی رومیزی معمولا 64 لیتر است و برای پخت غذاهایی با حجم زیاد مناسب است همچنین انواع مختلفی دارد برخی از آن ها مجهز به دو طبقه است. همچنین حجم داخلی آن ها امکان تجهیز به جوجه گردان را دارد. ارتفاع این فرها حدود 60 سانتی متر است.

 

فر برقی رومیزی کامپکت

نوع دیگری از فربرقی رومیزی از نمونه 64 لیتری قدری کوچک تر و جمع و جور تر است، ارتفاعی در حدود 45 سانتی متر دارد البته از نظر تجهیز و تنوع امکان پخت کارایی نسبتا خوبی دارد. البته معمولا به دلیل فضای کمتر نمی توان انتظار تجهیز به جوجه گردان را از آن ها داشت.

با مطالعه ی این راهنمای خرید فر رومیزی برقی، می توانید با توجه به شرایطی که در آشپزخانه منزل دارید، و همچنین با بررسی امکانات انواع گوناگون این نوع فر نسبت به خرید تصمیم گیری و اقدام نمایید.

در نظر داشته باشید که در فضای محدود آپارتمان های فعلی که دارای کوچک ترین مقیاس آشپزخانه هستند، خرید یک فر تنوری رومیزی که فضای زیادی اشغال نکند، مزیت مورد تقاضای بسیاری از خانواده هاست. همچنین برای مصارف خانگی نیاز به خرید وسایل گران قیمت نیست و خرید فر رومیزی برقی که به نسبت قیمت نه چندان گران، کارایی زیادی داشته باشد، انتخابی عالی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *