دانستنی

نحوه تشخیص قابلمه گرانیتی اصل

تشخیص قابلمه گرانیتی اصل

با گذر زمان و ترویج زندگی‌ سالم بین جوامع، آشپزی در ظروف تفلون به دلیل تاثیرات مخرب سلامتی و زیست محیطی کنار گذاشته شده است.
ظروف گرانیتی با ماندگاری، مقاومت و مشخصات بهداشتی بهتر، نسبت به ظروف تفلون و سرامیکی، جایگزینی بسیار مناسب هستند. اگر شما هم به دنبال روش‌های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از صدها‌ مدل تقلبی موجود در فروشگاه‌ها هستید، تا انتهای این مطلب با سراچین همراه باشید.

 

چگونه قابلمه گرانیتی اصل را تشخیض دهیم؟

ظروف گرانیتی بسیار سبک هستند و این عامل پخت و پز، شستشو و حمل و نقل را بسیار آسان می‌کند.

راه های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل

گرانیت، نوعی سنگ در طبیعت است که به دلیل تشابه ظاهری پوشش قابلمه با این سنگ، نام گرانیت برایش انتخاب شده است. لازم است بدانید در معرفی قابلمه گرانیتی توسط تولیدکنندگان و مغازه‌داران درباره‌ی جنس گرانیتی این قابلمه‌ها کاملا غلط است و تنها جنبه‌ی تجاری دارد‌.
تشخیص ظروف گرانیتی اصل از مدل‌های تقلبی دارای راه‌های مختلفی است، از جمله:

 

  •  یکی از راه‌های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل توجه به قیمت محصول است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. ظروف گرانیتی اصل از جمله محصولاتی هستند که قیمت نسبتاً بالایی دارند، از این رو باید مراقب باشید که فریب ارزانی‌های غیر منطقی را نخورید.

 

مشاهده محصولات

 

  • مورد بعدی در تشخیص قابلمه گرانیتی اصل این است که برندهای ایرانی و خارجی تولید کننده قابلمه گرانیتی اصل همیشه در هر فروشگاهی مشخص هستند.حتی اگر در تشخیص ظروف گرانیتی اصل دچار مشکل شوید، با یک جستجوی ساده به راحتی می‌توانید بفهمید که کدام برند قابلمه گرانیتی بهتر است، مانند برند ایرانی قابلمه تاوا و تابه تاوا که در فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور قابل خریداری هستند.

 

 

نکات مخمی که باید هنگام اصتفاده از ظروف گرانیتی به آن دقت نمود

حین پخت و پز با ظروف گرانیتی بهتر است از قاشق‌های چوبی، پلاستیکی یا سیلیکونی استفاده کرد.

 

  •  در هنگام تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از تقلبی به ضخامت قابلمه، بدنه‌ی محکم و بدون فرورفتگی و اتصال سفت دسته‌ها به بدنه توجه کنید.چراکه معمولاً ظروف تقلبی، دارای یراق‌ آلات (مانند درب یا دسته) بی‌کیفیت هستند و نام هیچ برند معتبری را روی این ظروف نخواهید دید. در ظروف تقلبی درب شیشه‌ای معمولا از جنس پیرکس نیست و جنسی کاملا بی‌کیفیت است که با اندکی دقت به راحتی قابل تشخیص است.

 

مزایای تشخیص قابلمه گرانیتی اصل و استفاده از آن

امروزه زندگی‌ها به سمت یک سبک سالم‌تر و محیطی سبزتر در حال حرکت‌ است. ازهمین رو مردم به طور فزاینده‌ای به سمت تشخیص ظروف گرانیتی اصل که یکی از سالم‌ترین و ایمن‌ترین ظروف برای طبخ غذا هستند حرکت می‌کنند. برخی مزایای ظروف گرانیتی شامل:

  •  به خاطر نچسب بودن ظروف گرانیتی، می‌توانید در هنگام پخت و پز روغن و کره کمتری مصرف کنید. این ویژگی باعث می‌شود که این قابلمه شریک ایده‌آل برای افرادی باشد که زندگی سالم را دنبال می‌کنند.

 

  • این نوع قابلمه‌ها که بدنه‌ای فلزی با روکش نچسب دارند، برخلاف سایر ظروف، با موادغذایی واکنشی نشان نمی‌دهند، بنابراین می‌توان با استفاده از این ظروف هر نوع غذایی حتی غذاهایی با خاصیت اسیدی، مانند غذاهایی که حاوی گوجه فرنگی و مرکبات هستند را به راحتی پخت.

 

  • ظروف گرانیتی دارای سطح نچسب بوده و غذا در حین پخت به کف ظرف نمی‌چسبند. این ظروف برای وقتی که می‌خواهید غذا را برگردانید انتخابی کاملا مناسب است.

 

 

قابلمه گزانیتی اصل مصرات استفاده از ظروف تفلون را به همراه ندارند

ظروف گرانیت گزینه خوبی برای سرو و ذخیره مواد غذایی هستند زیرا هیچ ماده شیمیایی را به غذا منتقل نمی‌کنند.

 

  • قابلمه‌های گرانیتی اصل، درجه یک بسیار با دوام هستند و در برابر دمای بسیار بالا مقاومت می‌کنند، به همین دلیل بسیاری آن را گزینه خوبی برای پخت و پز و تهیه غذای خشک می‌دانند.  قابلمه‌های گرانیت گرما را به خوبی منتقل می‌کنند و همچنین برای مدت طولانی گرم می‌مانند.تابه تاوا به عنوان ظروف گرانیتی اصل می‌تواند گرما را به طور مساوی در سراسر قابلمه توزیع کنند. چنین خصوصیتی باعث می‌شود که این ظروف گزینه مناسبی برای پخت سریع سوپ‌، خورشت، کباب و انواع غذاها باشد.

 

  • لعاب به کار رفته در سطح ظروف گرانیت از زنگ زدگی و پوسیدگی هسته فلزی این ظروف جلوگیری می‌کند.

 

  • وسایل آشپزی گرانیتی، از رنگ و هر گونه مواد شیمیایی که ممکن است بر سلامتی تأثیر بگذارد، مبرا هستند.

 

  • به راحتی و بدون هیچ نگرانی و استرسی می‌توان قابلمه تاوا را در فر قرار داد.

 

  • سطح صاف و صیقلی ظروف گرانیتی اصل امکان شستشوی آسان آن را فراهم می‌کند.

به نظر شما ظروف گرانیتی چه مزایای دیگری دارند که در این مقاله ذکر نشده؟ اگر تجربه‌ی استفاده از این ظروف را دارید لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

کلام آخر
با توجه به نوشته‌های فوق به سادگی می‌توان متوجه شد که برای تشخیص قابلمه گرانیتی اصل بهترین کار، رفتن به سراغ مارک‌های معتبر در فروشگاه‌هاست.
توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود و عزیزانتان صرفا به ارزان بودن یا زیبایی ظرف توجه نکرده و با اندکی دقت به تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از تقلبی بپردازید و به مشخصاتی مانند دوام، کیفیت و از همه مهم‌تر بهداشتی بودن و سلامت ظرف توجه ویژه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *