دسته‌بندی نشده

رایج‌ترین ایرادات بخاری نفتی + راه حل

ایرادات بخاری نفتی

در حال حاضر با وجود این که اغلب شهر‌ها و روستا‌ها گازکشی شده‌اند اما همچنان نقاطی در کشور هستند که از گازرسانی بی‌بهره مانده‌اند و خرید بخاری نفتی اولین و عمده‌ترین انتخاب ساکنان آن‌ها برای فصول سرد است.
وجود برخی ایرادات بخاری نفتی می‌تواند باعث به وجود آمدن نگرانی به دلیل کمبود وسایل گرمایشی در فصل سرما و یخبندان برای بسیاری از افراد شود. در این مقاله سعی ‌می‌کنیم به بیشترین ایرادات بخاری نفتی و بهترین و ارزان‌ترین راه‌حل‌ها برای رفع این مشکلات بپردازیم، تا انتها با سراچین همراه باشید.

 

بررسی مهم ترین ایرادات بخاری نفتی

برای اطمینان از سالم بودن بخاری نفت سوز لازم است به صورت سالیانه آن را سرویس کرد.

 

بارز‌ترین اختلالات بخاری نفتی

بخاری نفتی یک وسیله گرمایشی است که با نفت سفید کار می‌کند و مخزن آن نیز به خودش متصل است. اگر در محیطی دارای گازکشی یا مجهز به سیستم رادیاتور و پکیج برای گرمایش زندگی می‌کنید، در صورت بروز هرگونه نقص فنی یا دلیلی دیگر که منجر به قطع گرمایش شود، می‌توانید با خرید بخاری نفتی مشکل را برطرف کنید.

 

بارزترین ایرادات بخاری نفتی کدام است؟

ایرادات مهم در بخاری نفتی میتواند سبب بروز مشکلات جدی شود.

با این حال برخی اوقات بخاری نفتی دچار مشکلاتی می‌شود که استفاده از آن را برای کاربران با مشکل مواجه می‌کند. از جمله مهمترین و دردسرساز‌ترین ایرادات بخاری نفتی می‌توان به دود کردن بخاری و بروز مشکل در روشن کردن آن اشاره کرد.

مطمئن‌ترین کار این است که قبل از فصل سرما عیب یابی بخاری نفتی را انجام دهید، تا در فصول سرد سال با مشکل عدم وجود سیستم گرمایشی مواجه نشوید.

  • چرا بخاری نفتی دود می‌کند؟

در هنگام عیب یابی بخاری نفتی، بسیاری از افراد پس از مشاهده ایرادات بخاری نفتی به علت ندانستن دلیل ایجاد آن مشکل تصور می‌کنند بخاری کاملا خراب شده است، باید آن را برای همیشه کنار گذاشت و به اجبار سراغ خرید بخاری نفتی جدید می‌روند. این در حال است که معمولا مشکلات بخاری نفتی به آسانی قابل حل است.

راه‌ حل برطرف کردن مشکلات بخاری نفتی

  • گاهی اوقات بسته بودن فضا و نبود جریان هوای مناسب در محیط موجب دود کردن بخاری نفتی می‌شود، برای حل مشکل دود کردن آن، تنها کافی است کمی درها و پنجره‌ها را باز بگذارید تا مشکل برطرف شود.

 

  • درست بودن محل قرارگیری کوره بخاری نفتی برای درست کار کردن بخاری و دود نکردن آن اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

  • در هنگام جابه جایی‌ها مراقب باشید ضربه‌ای به بخاری وارد نشود و به یاد داشته باشید بخاری نفتی نیز مانند هر وسیله‌ی دیگری نیاز به استراحت و خاموش شدن دارد.

 

ارائه راه حل برای مهم ترین ایرادات بخاری نفتی

بخاری نفتی به دلیل ویژگی‌های طراحی‌اش به عنوان یک وسیله گرمایشی مستقل شناخته شده است.

 

 

  • در برخی مواقع وجود رسوبات و غبار فراون در فیتیله و جداره‌های بخاری نفتی می‌تواند موجب دود کردن آن بشوند. برای حل این مشکل باید ابتدا بخاری را خاموش کرده، سپس با احتیاط بدون رساندن آسیب به جداره‌ها و فیتیله بخاری نفتی، به کمک یک دستمال نم‌دار گرد و غبارها را برطرف کرد.

 

  • برای اطمینان از دود نکردن بخاری نفتی، سعی کنید دودکش را صاف و مستقیم نصب کنید.

 

  • به صورت دوره‌ای قطعات را تمیز کنید و به صورت مداوم اجزا بخاری نفتی را چک کنید تا در صورت لزوم قطعات را تعویض کنید.

 

  •  خاموش شدن بخاری نفتی

یکی دیگر از ایرادات بخاری نفتی خاموش شدن آن بدون هیچ دلیلی است. لازم است بدانید علت خاموش شدن بخاری نفتی هرچه که باشد، قابل برطرف کردن است.

در ادامه به بررسی بهترین راه حل‌های برخی از رایج‌ترین ایرادات بخاری نفتی که باعث خاموش شدن آن می‌شود، می‌پردازیم.

  • برای آن‌که فتیله بخاری نفتی اشتعال موفقیت‌آمیز و با ثباتی داشته باشد، لازم است به خوبی به نفت آغشته گردد.
  • در صورتی که فتیله نو است، پیش از استفاده برای یک ساعت آن را در پایین‌ترین درجه نگه دارید تا کاملا به نفت آغشته شود و حباب‌ها از میان الیاف آن خارج گردد.

 

خاموش شدن بخاری نفتی یک ایراد رایج در دستگاه است

یکی از ایرادات رایج بخاری نفتی خاموش شدن آن است.

 

  • یکی از مهم‌ترین دلایل خاموش شدن بخاری نفتی، نفت نامرغوب است، برای برطرف کردن این مشکل از نفت مرغوب استفاده کنید.

راه حل مشکل نشتی مخزن بخاری نفتی

در عیب یابی بخاری نفتی گاهی با نشتی مخزن نفت مواجه می‌شویم که باعث ایجاد مشکل بوی بد و حتی دود کردن بخاری نفتی می‌شود. در صورتی که در اطراف بخاری لکه‌های نفت مشاهده کردید و یا حتی متوجه‌ی زنگ زدگی قسمت خارجی مخزن شدید، بهتر است به سرعت بخاری خود را به یک تعمیرکار بسپارید.

سخن آخر

بخاری نفتی وسیله گرمایشی است که در اوج سادگی بهترین خدمات را ارائه می‌کند. اگر شاهد بروز برخی مشکلات در آن بوده‌اید و به فکر کنار گذاشتن بخاری افتاده‌اید بهتر است ابتدا راه حل‌های بالا را برای رفع مشکل امتحان کنید.

به یاد داشته باشید بهترین و امن‌ترین کار این است که قبل از شروع فصل سرما حتما ایرادات بخاری نفتی را بررسی کنید، تا در صورت لزوم دچار مشکل نشوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *